بهره برداری از 23 ماده معدنی در فارس و استخراج سالانه حدود 49.4 میلیون تن ماده معدنی

شیراز (پانا)  - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس، تفویض اختیار برخی اختیارات شورای عالی معادن کشور را،گامی موثر در تمرکز زدایی و تسهیل امور و توسعه سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده در بخش معدن دانست.

کد مطلب: ۸۲۵۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از 23 ماده معدنی در فارس و استخراج سالانه حدود 49.4 میلیون تن ماده معدنی

علی همتی گفت: شورای معادن استانی در راستای اجرای ماده 43 قانون برنامه ششم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور صورت گرفته است و برخی اختیارات شورای عالی معادن کشور ازجمله سیاست‌گذاری، موافقت یا تعطیلی موقت،سلب صلاحیت، تمدید یا انتزاع پروانه‌های اکتشاف و بهره برداری ، محاسبه بر اساس استخراج واقعی را به استان ها تفویض کرده است.

وی اضافه کرد : در چهارمین جلسه شورای معادن استان به ریاست استاندار فارس 14 مورد از دستور کار به تصویب رسید که در چارچوب این قانون و تفویض‌ها مبادرت به بررسی مواردی در راستای تسهیل موانع کسب و کار وارتقاء در حوزه معادن خواهد شد.

دبیر شورای معادن استان فارس اظهار داشت : معادن غنی فارس به عنوان ظرفیت هایی طبیعی وخدا دادی هستند که ضرورت دارد؛ با نگاه زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی، مراتع وجنگل ها،بهره برداری مناسب معادن در راستای توسعه صادرات وایجاد اشتغال پایدار وگسترش صنایع معدنی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: از 68 نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور 23 ماده معدنی در استان فارس در حال بهره‌برداری است که سالانه حدود 49.4 میلیون تن ماده معدنی از آنها استخراج می شود که معادل 7 درصد استخراج کشور است.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس افزود : تعداد پروانه های بهره برداری در استان فارس تاکنون 575 فقره می باشد که 7955 نفر نیز در این معادن اشتغال به کار دارند.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس اظهار امیدواری کرد: امید است همکاری و تعامل اعضای جلسه زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت معادن و صنایع معدنی در راستای تولید، فرآوری و صادرات محصولات بخش معدن شود.

پیش از این مشکلات معدن استان در شورای عالی معادن کشور پی گیری می شد و به دلیل مراجعات زیاد از استان ها به مرکز، تشکیل شورا به استان ها تفویض شد.

شورای معادن در استان‌ها در راستای اجرای ماده 43 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه تشکیل شده و بخشی از اختیارات شورای عالی معادن کشور به آن تفویض شده است و استاندار، معاون امور عمرانی استاندار، دو نماینده مجلس به عنوان ناظر، رئیس سازمان برنامه و بودجه، مدیران کل محیط زیست، منابع طبیعی رییس سازمان جهاد کشاروزی ، فرمانده انتظامی استان، روسای اتاق بازرگانی و تعاون، دو نماینده سازمان نظام مهندسی معدن و یک نفر از قضات،نماینده خانه معدن و دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب رییس مجلس، اعضای شورای معادن استان را تشکیل می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار