استاندار خوزستان خبر داد:

خط دوم آبرسانی آبادان تا 45 روز آینده وارد مدار می شود

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان به پیشرفت 95درصدی احداث خط دوم آب غدیر به شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: این خط تا 45 روز آینده وارد مدار خواهد شد.

کد مطلب: ۸۲۵۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
خط دوم آبرسانی آبادان تا 45 روز آینده وارد مدار می شود

غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست بررسی وضعیت آب شرب شهرستان های آبادان و خرمشهر اظهار داشت:هم اکنون شرایط آب شرب آبادان و خرمشهر در شهرها و روستاها در شان مردم نیست و باید شرایط بهتری را برای مردم فراهم کنیم .

وی افزود:به همین منظور از سال گذشته پیش بینی لازم برای احداث خط دوم آب غدیر به طول 105 کیلومتر همراه با ایستگاه های پمپاژ و شیرالات لازم انجام شده است .

شریعتی گفت:برای احداث این خط تا کنون 9 هزار میلیارد ریال تامین اعتیار شده و با تکمیل آن تا 45 روز آینده آب شرب مورد نیاز شهرستان های خرمشهر، شادگان و آبادان از این خط تامین می شود .

وی افزود: با بهره برداری از خط جدید آب غدیر دیگری نیازی به برداشت آب از کارون برای شرب خرمشهر و آب رودخانه بهمنشیر برای آب شرب شهرستان آبادان نیست و کیفیت آب شرب مورد نیاز مردم به لحاظ قابل ملاحظه ای ارتقاء می یابد .

شریعتی وضعیت آب شرب روستاهای آبادان را به هیچ وجه قابل قبول و مطمئن ندانست و گفت:با وارد مدار شدن خط دوم غدیر روازنه 20 هزار متر مکعب آب نیز برای روستاهای آبادان تامین می شود .

استاندار خوزستان گفت: تا 45 روز آینده نیز برای بهبود وضعیت آب شرب منطقه به طور ثابت روزانه 93 هزار متر مکعب آب به آبادان و 68 هزار متر مکعب آب غدیر به خرمشهر از خط اول آب غدیر تحویل می شود تا در شبکه های آب شهری تزریق گردد .

وی افزود:به همین منظور کمیته سه نفره برای بررسی و رصد دقیق تامین آب غدیر به شهرستان های آبادان و خرمشهر تشکیل و روزانه به فرمانداران این 2 شهرستان گزارش می دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار