موگرینی: انگیزه اروپا از حفظ برجام امنیتی است

تهران (پانا) - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست وزرای امور خارجه این اتحادیه تاکید کرده است که انگیزه اروپا برای حفظ توافق اتمی ایران نه مالی بلکه امنیتی است.

کد مطلب: ۸۲۵۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
موگرینی: انگیزه  اروپا از حفظ برجام امنیتی است

به گزارش بی‌بی‌سی، فدریکا موگرینی دوشنبه عصر پس از نشست بروکسل گفت: «برای ما، مسئله منافع اقتصادی نیست. موضوع منافع امنیتی است.»

با این حال موگرینی گفت که وزرای خارجه کشورهای عضو در نشست دوشنبه درحال هماهنگ کردن تلاش هایشان برای حفاظت از منافع اقتصادی کسب و کارهای اروپایی است که به طور مشروع در ایران سرمایه گذاری و فعالیت کرده اند.

او همچنین اختلاف با لهستان در مورد سیاست خارجی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، را کم اهمیت دانست.

رهبران لهستان هفته پیش گفتند که قصد دفاع از تصمیم دولت ترامپ برای خروج از توافق اتمی را دارند.

یاتزک چاپوتووتز، وزیر امور خارجه لهستان، در جلسه روز دوشنبه وزرای خارجه گفت که کشورش با هرگونه اقدام اتحادیه اروپا برای تضعیف تحریم های آمریکا مخالف است.

دونالد ترامپ روز ۸ مه با این استدلال که برجام منافع آمریکا را تامین نمی کند از آن خارج شد؛ تصمیمی که علیرغم تایید پایبندی ایران به توافق اتمی گرفته شد و خشم اروپایی ها را به دنبال داشت.

موگرینی در مورد اختلاف بالقوه با لهستان تاکید کرد که اتحادیه اروپا با بعضی از نگرانی‌های دولت ترامپ در مورد نقش ایران در منطقه خاورمیانه و برنامه موشکی این کشور شریک است.

اما او گفت احتمال دستیابی ایران به سلاح اتمی در صدر این نگرانی هاست و پایبندی به توافق اتمی را بهترین راه جلوگیری از آن دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار