رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

طرح نماد نگاه اصولی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد

زاهدان(پانا)- رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: طرح نماد نگاه اصولی دارد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی که ویژه قشر مهمی از جامعه است.

کد مطلب: ۸۲۵۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح نماد نگاه اصولی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان که با دو دستور کار اجرای طرح نماد در استان و اجرای طرح دادگاه های درمان مداربرگزار شد اظهار کرد: طرح نماد نگاه اصولی دارد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی که ویژه قشر مهمی از جامعه است.

وی افزود: باید برنامه ریزی‌های اصولی و دقیق داشته باشیم برای دانش آموزان تا شخصیت آنها آسیب نبیند و دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند که در این راستا دانش آموزان باید آموزش غیر مستقیم ببینند.

حمیدی گفت: آموزش معلمین نیز باید در برنامه باشد زیرا معلم اولین کسی است که کشف می‌کند در دانش آموز مشکل وجود دارد و باید آموزش جدی در این زمینه فرا گیرند.

وی گفت: خانواده و اولیای دانش آموز نیز باید آموزش‌های لازم را فرا گیرند زیرا خانواده ارتباط تنگاتنگی با دانش آموز دارند و توجیه والدین امری بسیار مهمی است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: اقدامات انجام شده اقدامات آسیب شناسی و مطالعاتی است و دور نمایی از مشکلات و آسیب ها را نشان داده است باید همزمان با مطالعات تکمیلی اقدامات لازم برای اجرا و مقابله با آسیب ها انجام شود.

وی در زمینه طرح دادگاه‌های درمان مدار نیز گفت: اسم دادگاه درمان مدار اسم جالبی نیست زیرا شنونده فکر می‌کند مربوط به قوه قضائیه است با اینکه کمترین نقش را دادگاه‌ها دارند و فقط نقش حقوقی قضایی در این زمینه ایفا می‌کنند.

حمیدی بیان کرد: مثلا در مقابله با فرد معتاد طبق قانون باید عمل شود که می توانیم در بیشتر مواقع از مجازات جایگزین استفاده کنیم ودر واقع این طرح قاضی را مجاب می‌کند از مجازات جایگزین استفاده کند تا فرد کنترل و مراقبت شود.

وی گفت: کار دستگاه قضایی تمام می شود و بقیه کار برمی گردد به ادارات متولی دیگر مثل شهرداری، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی که فرد بیمار را از قوه قضاییه تحویل بگیرند و مراقب‌های لازم را انجام دهند و شخصیت فرد را بازپروی و به عنوان فرد سالم به جامعه بازگردانند.

وی گفت: ادارات عضو این طرح باید وظایف و تکایف خود را به خوبی متوجه و شناسایی کنند و به دنبال اقدام قانونی برای حل مشکل بروند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار