معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

اختصاص دوره پیش دبستانی به بخش غیر دولتی مانع توسعه عدالت آموزشی خواهد شد / لزوم حمایت همه جانبه وزارت آموزش و پرورش از این دوره در استان

زاهدان(پانا)- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه به گستردگی استان و آمار بالای جمعیت موالید کودکان 5 ساله استان، اهمیت دوره پیش دبستانی و الزام حمایت وزارت از توسعه کمی وکیفی دوره پیش دبستانی به دلیل دو زبانه بودن، فقر مالی و عدم مشارکت خانواده ها در مناطق محروم روستایی و عشایری، کلاسهای چند پایه، اختصاص دوره پیش دبستانی به بخش غیر دولتی که متمرکز در مناطق برخوردار می باشد مانع از توسعه دوره پیش دبستانی در سایر مناطق غیر برخوردار خواهد شد و عملا عدالت آموزشی به طور یکسان وبرابر میسر نخواهد شد.

کد مطلب: ۸۲۵۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص دوره پیش دبستانی به بخش غیر دولتی مانع توسعه عدالت آموزشی خواهد شد / لزوم حمایت همه جانبه وزارت آموزش و پرورش از این دوره در استان

زهرابرهانزهی در مصاحبه با خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: دوره پیش دبستانی ،دوره شکل گیری شخصیت و یادگیری مهارت های پایه می باشد بر این اساس و به دلیل اهمیت و ارزش این دوره طلایی ،در چند سال اخیر پوشش دوره پیش دبستانی در اولویت برنامه های حوزه معاونت آموزش ابتدایی استان قرار گرفته است .

وی افزود: در سال تحصیلی 93 -92 نرخ پوشش تحصیلی 6 /9 بوده که طبق بررسی های به عمل آمده، جذب نوآموزان پیش دبستانی در مناطق روستایی، عشایری و حاشیه شهرها با حمایت دولت منجر به رشد پوشش دوره پیش دبستانی ،به میزان 2/ 28 درصد شده است . (نرخ پوشش تحصیلی در سال 94-93 با افزایش همراه بوده است )

معاون آموزش ابتدایی اداره کل ادامه داد: پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی در سال تحصیلی 96 -95، 77 درصد بوده است که این آمار حاکی از افزایش 9/9 درصدی ، بالاتر از میانگین کشوری است و این موفقیت را نتیجه حمایت دولت از مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان دانست .

وی خاطر نشان کرد: پوشش تحصیلی در سال تحصیلی جاری به 80درصد رسیده که 10 درصد بالاتر از میانگین کشوری می باشد .

معاون آموزش ابتدایی اداره کل تصریح کرد: : پیش بینی می شود در سال تحصیلی 98-97 تعداد 84 هزارو566 دانش آموز در پایه اول ابتدایی ثبت نام کنند .

برهانزهی عنوان داشت : پایگاههای سنجش بدو ورود به مدارس هم از دهه سوم خردادماه فعالیت خود را آغاز خواهند نمود و مدارس پس از ثبت نام اولیه دانش اموزان باید نسبت به نوبت دهی آنان برای سنجش نیز اقدام نمایند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار