توفان 63 نفر را در سیستان روانه بیمارستان کرد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت که 63 نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک امروز/دوشنبه/ روانه بیمارستان و مراکز درمانی شدند.

کد مطلب: ۸۲۵۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
توفان 63 نفر را در سیستان روانه بیمارستان کرد

رضا اربابی در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان و گرد و خاک که از ساعات اولیه امروز سیستان را فرا گرفته به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کردند.

وی با اشاره به تعداد مراجعین به بیمارستان ها ادامه داد: هشت نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

اربابی افزود: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان گرد و خاک همواره مردم منطقه به دلیل مشکلات مختلف که عمده ترین آنها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان همچنین گفت: با پیش بینی توفان حدود 20 هزار عدد ماسک در 17 روستای شهرستان هیرمند توزیع شد.

به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان توفان همراه با گرد و خاک میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان های شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون (منطقه سیستان) را صبح امروز دوشنبه به بیش از 39 برابر حد مجاز و افزون بر 10 برابر حالت خطرناک رساند.

مرتضی فرجی، حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به پنج هزار و 929 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در این مدت در سیستان به 112 کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا، دید افقی را در شهرستان های زهک و زابل به ترتیب به 100 و 400 متر کاهش داد.

وی افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان تا پایان هفته ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: برای نوار شرقی -میرجاوه تا سراوان- و غربی - شوره گز تا فنوج)- نیز در این مدت علاوه بر افزایش غبار، وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر پیش بینی می شود.

به دلیل بروز خشکسالی 18 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان و گرد و غبار روبروست که علاوه بر کاهش دید، در برخی موارد آلودگی هوا را تا 20 برابر حد استاندارد می رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار