مدیرعامل شرکت فرآیند نوین صندوق ذخیره فرهنگیان کشور :تاسیس بانک فرهنگیان در اولویت برنامه صندوق قرار دارد

اردبیل (پانا) - مدیرعامل شرکت فرآیند نوین صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: تاسیس بانک فرهنگیان در اولویت برنامه صندوق قرار دارد.

کد مطلب: ۸۲۵۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل شرکت فرآیند نوین صندوق ذخیره فرهنگیان کشور :تاسیس بانک فرهنگیان در اولویت برنامه صندوق قرار دارد

ناصر قاسمی در آیین افتتاحیه نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان استان اردبیل طی سخنانی با اشاره به اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت : بر اساس اساسنامه موسسه، اعضای صندوق می توانند تا 5 درصد از حقوق خود را به صورت ماهیانه به صندوق پرداخت کنند و دولت نیز برابر پرداختی ، سهم خود را واریز و در پایان بازنشستگی سرمایه فرد همراه با مبلغ سهم دولت و سود حاصل به وی پرداخت می شود .

وی افزود: راه اندازی و تاسیس نمایندگی صندوق در استان ها با هدف تسریع در پاسخگویی به فرهنگیان و ارتباط موثر با صندوق می باشد.

مدیرعامل شرکت فرآیند نوین صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با بیان اینکه در طول برنامه پنجم توسعه سهم دولت در صندوق ذخیره پرداخت نشده است، گفت: از نظر حقوقی این موضوع در حال پیگیری است و تلاش می کنیم که همکاران سهم واریزی خود را بیشتر کنند چرا که در برنامه ششم توسعه کشور مقرر شده است که دولت سهم خود را به صندوق واریز نماید و این فرصت بسیار خوبی برای صندوق و در نهایت فرهنگیان است که از سهم بیشتر دولتی برخوردار باشند.

قاسمی در ادامه با اشاره به حضور 90 درصدی فرهنگیان استان در صندوق ذخیره فرهنگیان،گفت : صندوق ذخیره متعلق به فرهنگیان است و یک شرکت دولتی نیست بنابر این آموزش و پرورش باید از این ظرفیت نهایت استفاده را بکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه استراتژیک صندوق اشاره کرد و گفت : در همین راستا شرکت فرآیند نوین صندوق ذخیره با تهیه پرسش نامه و نیاز سنجی، نیازهای فرهنگیان را احصاء و در حال عملیاتی کردن آن است.

مدیرعامل شرکت فرآیند نوین صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با بیان اینکه بیش از 16 هزار نفر از فرهنگیان تا امروز در این نظر سنجی ها شرکت کرده اند، گفت: هم اکنون اقدامات رفاهی و نیاز های فرهنگیان در دست پیگیری است و با توجه به درجه بندی و اولویت های اعلام شده ، برای حل آنها گام برداشته خواهد شد.

قاسمی در ادامه سخنان خود با اشاره به مسائل و حواشی پیش آمده برای صندوق و انتقادات وارده در حوزه فعالیت ها ، گفت : انتظار می رود انتقادات سازنده و بر اساس مطالعات و مستندات باشد .

وی با اشاره به انتظار فرهنگیان برای اخذ تسهیلات از بانک سرمایه و با بیان اینکه بانک سرمایه، بانک تجاری بوده و زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می کند، و انتظارات فرهنگیان از این بانک تامین نشده از تاسیس بانک فرهنگیان در آینده خبر داد و گفت : پیگیری راه اندازی بانک فرهنگیان مراحل قانونی را طی می کند و در صورت تاسیس بانک فرهنگیان با دارا بودن ویژگی و شرایط لازم ، پاسخ گوی انتظارات فرهنگیان خواهد بود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان نیزبا اشاره به سیاست های آموزش و پرروش استان در خصوص ارتقای سطح معیشت و رفاه فرهنگیان اظهار داشت: در راستای سیاست های وزارت متبوع آموزش و پرورش، استان نیز بسته های رفاهی برای فرهنگیان ارائه داده است که امسال نیز در نظر داریم این بسته های رفاهی را تقویت نماییم.

احمد ناصری ارتقای سطح منزلت و معیشت فرهنگیان را جزو سیاست های وزارت و استان عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: توسعه مراکز رفاهی و اقامتی، مراکز درمانی و نیز توسعه انواع بیمه ها از جمله اقداماتی است که در این خصوص در استان انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه زمینه خرید کالاهای اساسی با شرایط آسان برای فرهنگیان استان فراهم شده است، تصریح کرد: برای رفع نیازهای مالی فرهنگیان، با بانک های مختلف در خصوص اعطای انواع وام متناسب با نیاز فرهنگیان قرارداد منعقد شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه ایجاد فرصت سرمایه گذاری مطمئن و بلند مدت برای فرهنگیان را از جمله سیاست های آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: مصداق بارز این سرمایه گذاری مطمئن صندوق ذخیره فرهنگیان می باشد که علی رغم شایعات و با توجه به گزارش های مدیران و عملکرد شفاف در این زمینه این صندوق همچنان با قوت به کار خود ادامه می دهد.

ناصری با اشاره به این که در برنامه پنجم توسعه سهم دولت به صندوق واریز نشد افزود: در برنامه ششم توسعه دولت مکلف به پرداخت سهم خود به صندوق ذخیره فرهنگیان شده است بنابر این هر چه درصد واریزی فرهنگیان به این صندوق بیشتر باشد، به همان میزان می توانند سهم بیشتری را به خود اختصاص دهند.

گفتنی است: در این جلسه برات سلیمی (معاون سابق پژوهش ، برنامه ریزی ومنابع انسانی ا داره کل آموزش وپرورش استان که اخیرا"به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند) بعنوان مسؤول نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان استان اردبیل معرفی و اعضای کارگروه صندوق ذخیره فرهنگیان نیز ابلاغ خودرا دریافت نمودند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار