کوروش زارعی: همایش تئاتر خرداد باید در شأن امام خمینی (ره) برگزار شود

تهران (پانا) - مدیر دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری معتقد است، جشنواره تئاتر خرداد باید در جهت انتشار افکار امام خمینی (ره) باشد و در شأن امام خمینی (ره) برگزار شود.

کد مطلب: ۸۲۵۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
کوروش زارعی: همایش تئاتر خرداد باید در شأن امام خمینی (ره) برگزار شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ ظهر امروز نشست خبری جشنواره تئاتر خرداد با حضور کوروش زارعی، مدیر دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری و امیرحسین شفیعی، دبیر همایش، صبح امروز در حوزه هنری برگزار شد.
در بخشی از این نشست، امیرحسین شفیعی دبیر اجرایی این رویداد هنری با اشاره به چگونگی برگزاری جشنواره تئاتر خرداد ، گفت: در بخش خیابانی که در آن 13 اثر حضور دارد، تئاتر شهر، حوزه هنری، بوستان آب و آتش و هنرمندان و برج میلاد میزبان آثار خواهند بود. در بخش صحنه‌ای 3 اثر در سالن‌های مهر و ماه حوزه هنری روی صحنه می‌روند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که سه نمایش در بخش صحنه ای از تاریخ هشتم خرداد ماه تا 12 خرداد ماه به روی صحنه می رود، اظهار کرد: نخستین سال است که بخش صحنه‌ای در همایش وجود دارد و این امر به دلیل حمایت از اجرای عمومی است این اجرا ها از تاریخ 8 تا 12 خردادماه در تهران است و در ادامه تا پانزدهم در شهرستان‌ها دنبال می‌شود.
شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: مراسم نهایی در مبدأ حرکت مردمی پانزده خرداد، در شهر پیشوا با اجرای سه اثر برگزار می‌شود. همچنین او اشاره کرد در 14 و 15 خرداد صحن‌های شهدا و احمد خمینی میزبان اجرای نقالان و پرده‌خوانان خواهند بود.
به گفته شفیعی جعفر دهقان، عبدالرضا اکبری و شهاب راحله به عنوان داوران بخش خیابانی این رویداد هنری را داوری کردند ، «امسال با کمک کوروش زارعی و همکاری ستاد ارتحال تعداد آثار قابل قبول است. تلاش می‌کنیم در سال جاری حداقل دو اثر دیگر با موضوع انقلاب و قیام پانزده خرداد برای اجرای عموم تولید کنیم
در بخش دیگری از این نشست کوروش زارعی با اشاره به دغدغه امام خمینی (ره) مبنی بر انتشار و صادر کردن اندیشه‌های مبتنی بر انقلاب اسلامی و ارزش والای این رویداد در تاریخ معاصر گفت:«تئاتر باید در این مسیر فعال باشد و این ظلم است که تئاتر طبق گفته امام خمینی (ره) کاری نکند.»
وی درادامه درباره دلایل توقف چند ساله این رویداد، گفت: پس از حضورم در دفتر هنرهای نمایشی این رویداد را فعال کردم ، ما «چشم‌انداز بزرگی برای این ماجرا ترسیم کرده‌ایم که نیازمند کمک دیگران است. این جشنواره تنها متعلق به حوزه هنری نیست. اگر دستگاه‌ها برای امام خمینی (ره) کار نکنند، می‌خواهند برای چه کسی کار کنند. این جشنواره باید در شأن امام خمینی (ره) برگزار شود
وی اضافه کرد: در این دوره با وجود درخواست‌های متعدد تنها آثار باکیفیت برای اجرا برگزیده شده‌اند. در این بخش تنها سه نمایش برای اجرا در سالن‌های مهر و ماه حوزه هنری برگزیده شده است.
زارعی تأکید کرد: هدف از انتخاب این آثار اجرای عمومی است و این حمایت اجرایی به شهرستان‌ها نیز بسط پیدا خواهد کرد. «تمام آثار اورجینال است؛ چرا که جشنواره‌های دیگری با اجراهای تکراری برگزار می‌شوند. اورجینال بودن یکی از شروط ما بود.»
وی همچنین به برگزاری اختتامیه این رویداد هنری در حسینیه جماران اشاره کردو افزود: سال گذشته در حسینه جماران، در محضر سید حسن خمینی برنامه شب خاطره را داشتیم و وی از جامعه تئاتری درخواست کرد تا با تشکیل تیم نویسندگان، نمایشنامه‌ای فاخر از زندگی و اعتقادات امام خمینی (ره) نگاشته شود. او حاضر است در گعده‌های نویسندگان حاضر شود. امید است حداقل در سال جاری متن نمایشنامه نگاشته شود. تلاش می‌کنیم این نمایش امسال روی صحنه نیز رود.»

همایش مردمی تئاتر خرداد از هشتم تا پانزدهم خرداد در تهران و شهرستان‌ها با همت حوزه هنری برگزار می‌شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار