بودجه مورد نیاز جهت مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر را تامین می کنیم

رشت(پانا)-فرماندار لاهیجان گفت: هر دستگاهی که برای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر طرح و برنامه‌ای را داشته باشد، ما این آمادگی را داریم تا منابع و بودجه مورد نیاز را تامین کنیم.

کد مطلب: ۸۲۵۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بودجه مورد نیاز جهت مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر را تامین می کنیم

امیر جانبازی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لاهیجان، اظهار کرد: اعتیاد یکی از مشکلات فراگیر در تمام دنیا است که در ایران نیز وجود دارد. البته در گیلان در رابطه با کاهش و رفع این معضل با همت استاندار اقدامات بسیار خوبی انجام ‌شده است.

وی مسئله رفع و کاهش اعتیاد را بسیار پراهمیت دانست و افزود: همه اعضای مرتبط با شورای مبارزه با مواد مخدر باید در جلسات حضور یابند و مصوبات و مسائل را به ‌طور جدی پیگیری کنند.

جانبازی، با تاکید بر حمایت از سازمان‌های مردم ‌نهاد، عنوان کرد: نه ‌تنها باید از سازمان‌های مردم‌ نهاد فعلی برای کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی حمایت کرد، بلکه برای ورود و تاسیس سمن‌های جدید نیز باید این حمایت انجام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بحث پیشگیری را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد؛ چراکه با پیشگیری از این معضل هم جوانانمان را از آسیب‌ها دور می‌کنیم و هم در بحث درمان می‌توانیم موفق‌تر عمل نماییم.

فرماندار لاهیجان اضافه کرد: هر دستگاهی که برای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر طرح و برنامه‌ای را داشته باشد، ما این آمادگی را داریم تا منابع و بودجه مورد نیاز را تامین کنیم.

وی گفت: اعتیاد پیر و جوان، تحصیلکرده و غیر تحصیلکرده و زن و مرد نمی‌شناسد لذا باید موارد بیان و بحث فرهنگ‌سازی و آموزش به ‌طور جدی در همه اقشار دنبال شود. کیفیت آموزش نیز بسیار مهم است که باید تاثیرگذار باشد.

شاهکویی، دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان نیز در این نشست، گفت: مواد مخدر معضلی است که در تمام دنیا گسترش ‌یافته و ایران نیز از این حیث مستثنا نیست لذا رهبر انقلاب پبش تر رسیدگی به این معضل را یکی از اولویت‌ها عنوان کردند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید برای رفع معضل مواد مخدر همت ویژه‌ای کرد و از همان ابتدا گفت که رفع معضلات اجتماعی نیازمند همکاری و همیاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط می باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: اولویت اول ما بحث پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر است. اگر با آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی‌ها بتوانیم از اعتیاد افراد به مواد مخدر جلوگیری کنیم، بسیاری از مسائل و مشکلات در این حوضه کاهش خواهد یافت.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان، با اشاره به اهمیت حضور سمن‌ها در بحث کاهش اعتیاد به مواد مخدر، عنوان کرد: در بحث درمان اعتیاد بیش از 90 درصد امور به دست سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه انجام می‌شود که می‌بایست از این سازمان‌های مردم‌نهاد به ‌طور کامل حمایت شود و اگر کوتاهی در این زمینه صورت گیرد، باید شناسایی و معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: همه نظام به فکر کاهش معضل اعتیاد هستند. در ماه مبارک رمضان هستیم و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های این ماه مبارک در رساندن پیام‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی موفق‌تر عمل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار