ضرورت حمایت شهرداری از هنرمندان همدانی

همدان (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر گفت: ایجاد نشاط اجتماعی در شهر همراه با افزایش مشارکت شهروندان به عنوان یکی از نیازهای اساسی جامعه، از مهمترین رویکردها و سیاست گذاری های شورای اسلامی شهر همدان بوده که نیازمند تغییر رویکرد است.

کد مطلب: ۸۲۵۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت حمایت شهرداری از هنرمندان همدانی

رضوان سلماسی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با محوریت بررسی درخواست ‌ های انجمن ‌ های مردمی با حضور نمایندگان آنها، افزود: تشکل ‌ های مردم ‌ نهاد نقش اثرگذاری در فرآیند فرهنگ ‌ سازی دارند که با قرار گرفتن آنها در کنار مدیریت شهری، آموزش ‌ های شهروندی منتج به حصول نتایج مثبت در شهر همدان می ‌ شود.

وی بر حمایت از فعالیت ‌ های فرهنگی و هنری در شهر و آثار هنرمندان همدانی، تأکید و اظهار کرد: شهرداری باید از راه ‌ های مختلف از جمله خرید آثار هنرمندان و نیز بلیت نمایش ‌ ها، حمایت ویژه ‌ ای از هنرمندان شهرمان داشته باشد.

سلماسی در خصوص فعالیت ‌ های مجموعه فرهنگی آل ‌ طه در شهر همدان، معتقد است: باید مراسم ‌ ملی و مذهبی در سطح گستره در شهر به انجام برسد که در این راستا انتظار می ‌ رود از ظرفیت تشکل ‌ ها و مشارکت ‌ های مردمی بهره برد.

وی با تأکید بر اینکه سازوکار و برنامه تعریف شده در این مجموعه فرهنگی قابل قدردانی است، ادامه داد: به طور قطع از ظرفیت ‌ های اینچنین مجموعه ‌ های توانمند در اجرای امور فرهنگی در شهر بهره بیشتری خواهیم برد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با قدردانی از مؤسسه آل ‌ طه به منظور ارائه آموزش ‌ های شهروندی در برنامه ‌ های خود، عنوان کرد: مبحث ترویج فرهنگ شهرنشینی و اصول شهروندی یکی از محورهای تعریف شده در این مجموعه فرهنگی است که مورد توجه مدیریت شهری همدان بوده و خواهد بود که هدف هم بر این است تا این اصول از تریبون ‌ هایی اعلام شود که توسط مردم مدیریت می ‌ شوند.

وی در ادامه با اشاره به درخواست ‌ های این مؤسسه افزود: شهرداری همدان باید از مؤسسات فرهنگی مردمی و موفقی مانند آل ‌ طه نهایت حمایت را داشته باشد و از ظرفیت ‌ های مردمی این مجموعه ‌ ها در پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی خود بهره ببرد.

سلماسی گفت: هرچه بیشتر از ظرفیت ‌ های مردمی بهره مند شویم، موفق ‌ تر خواهیم بود که با توجه به ابلاغ سیاست ‌ های شورا، سازمان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری همدان هم برای بهره ‌ گیری از مشارکت مردمی و اجتماعی، رویکرد مناسبی دارد که به صورت جدی پیگیری می ‌ شود.

وی همچنین در خصوص درخواست انجمن پویندگان مهر هم بیان کرد: این مجموعه با حمایت افراد نیکوکار به کمک به خانواده ‌ های بی ‌ سرپرست و بدسرپرست نیازمند شتافته است که به طور قطع در زمینه دریافت مجوز برای راه ‌ اندازی کارگاه ‌ های کارآفرینی این مجموعه بر اساس ضوابط و سازوکار موجود پیگیری خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار