استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پدر امیر شهید همتعلی حسن‌زاده تجلیل کرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضوردر حسینیه شهید حسن‌زاده از پدر این شهید هشت سال دفاع مقدس تجلیل و از برگزاری اقدامات فرهنگی در این حسینیه تقدیرکرد.

کد مطلب: ۸۲۵۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پدر امیر شهید  همتعلی حسن‌زاده تجلیل کرد

به گزارش خبرنگار پانااز یاسوج؛ حسینیه امیر شهید همتعلی حسن‌زاده در یاسوج یکی از مکان‌های فرهنگی است که توسط سرهنگ پاسدار قربانعلی حسن‌زاده برپا شده است.

در حسینیه شهید حسن‌زاده هر ساله در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی مختلفی برگزار می‌شود و این حسینیه به عنوان آبروی محله پذیرای تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان و سایر اقشار در مناسبت‌های مختلف است.

در این حسینیه و مطابق رسم هر ساله حجت‌الاسلام و المسلمین گردان یکی از فضلای حوزه علمیه قم برنامه‌های مختلف فرهنگی دارد که از پربارترین برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر یاسوج به شمار می‌رود.

این حسینیه که وقف شده است از 13 سال پیش تاکنون محفلی برای بصیرت‌افزایی شده و از کانون‌های مهم فرهنگی به شمار می‌رود.

خانواده حسن‌زاده از خانواده‌های فرهنگی به شمار می‌رود که هم اکنون یکی از برادران حسن‌زاده در کسوت ریاست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد مشغول به خدمت است.

بنا به تصمیمی که سال گذشته اتحاذ شده امسال برنامه‌های فرهنگی متنوع‌تری در این حسینیه برگزار می‌شود به نحوی که برنامه افطاری برای اقشار مختلف مردم محروم و مستضعف برپا خواهد شد و اولین شب آن با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد.

علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از خانوده امیر شهید همتعلی حسن‌زاده این اقدام را حرکتی خوب و اثرگذار در حوزه فرهنگی دانست و از پدر شهید حسن‌زاده نیز تجلیل به عمل آورد.

شهید حسن‌زاده تنها امیر شهید شهرستان بویراحمد از ارتش بوده که در سال 63 وارد دانشگاه افسری امام علی (ع) شد و در چهار نوبت به عنوان بسیجی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد.

شهید همتعلی حسن زاده 7 فروردین 65 درحین بازدید از سنگر کمین به عنوان فرمانده گرهان در عملیات کربلای 5 بوسیله دوربین دید در شب در ساعت 12 شب مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

باتوجه با آثار به جای مانده از شهید حسن زاده در حوزه نویسندگی و مطالبی در خصوص آیین سربازی در اسلام و مستندات کافی، این شهید بزرگوار به عنوان سومین شهید حوزه رسانه در استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شده است.

پیکر مطهر شهید حسن زاده در گلزار شهدای روستای قاسم آباد جلیل در 40 کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد به خاک سپرده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار