رئیس ستاد دیه گیلان : بیش از هزار زندانی جرائم غیر عمد در گیلان آزاد شدند

رشت (پانا) - رئیس ستاد دیه گیلان گفت: از ماه رمضان سال گذشته تا ماه رمضان امسال هزار و 22 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در این استان آزاد شده‌اند که مجموع محکومیت آنان 78 میلیارد تومان بوده است.

کد مطلب: ۸۲۵۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس ستاد دیه گیلان : بیش از هزار زندانی جرائم غیر عمد در گیلان آزاد شدند

سید محمد احمدی در جلسه ستاد دیه که با حضور خیران در فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: جلسات اینچنینی بهانه‌ای برای نزدیک‌تر شدن به خداوند تبارک تعالی است.

فرماندار شهرستان رشت افزود: بسیاری از کسانی که اکنون در زندان هستند، به این باور نرسیدند که چطور مرتکب خطا شده‌اند، لذا فرآیند زندگی برای هیچکس قابل پیش بینی نیست.

وی با بیان اینکه چدسالی است که با برگزاری جشن‌های گلریزان روند خوبی برای آزادی زندانیان غیر عمد آغاز شده، گفت: خیران و نیکوکاران این عرصه امید را در بین خانواده زندانیان جرائم غیر عمد تزریق می‌کنند.

احمدی تصریح کرد: اداره زندان هم محدود است و فقط برای افرادی می‌تواند خدماتی نظیر خوراک، پوشاک و درمان ارائه دهد و از طرفی هم مقررات و شرایط خاص خود را دارد .

فرماندار شهرستان رشت افزود: کمک به همنوع از آموزه‌های دین ماست و بر ما تکلیف شده لذا میزان کمک‌های شما اصلا مهم نیست بلکه حضور شما به تنهایی باعث دلگرمی است.

وی ادامه داد: اعتماد سازی باید به گونه‌ای فراهم شود که آثار و نتیجه آن برای مردم مشهود باشد؛ امیداورم امسال با حمایت مردم و خیران بتوانیم زندانیان بیشتری را از بند آزاد کنیم.

در ادامه علیرضا انصاری اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه ایجاد هماهنگی و برقراری شرایط مناسب برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین گلریزان است.

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه طبق گزارش‌ها 26 مادر زندانی در گیلان داریم، افزود: هر ساله آیینی برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می‌شود.

در پایان حمید کامران‌زاده، رئیس ستاد دیه استان گیلان تصریح کرد: از ماه رمضان سال گذشته تا ماه رمضان امسال هزار و 22 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان آزاد شده‌اند که مجموع محکومیت آنان 78 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه 282 زندانی فقط از محل برگزاری جشن‌های گلریزان آزاد شدند، افزود: سال گذشته 720 میلیون تومان از محل برگزاری جشن‌های گلریزان اعلام آمادگی شد که تا پایان سال 350 میلیون تومان آن وصول شد و 250 میلیون تومان فقط مردم نوعدوست گیلان در طول سال با مراجعه حضوری به ستاد دیه پرداخت کردند، مابقی هم از محل کمک‌های دولت، مجلس و گذشت رضایتمندانه شاکیان پرداخت شد.

کامران‌زاده سال گذشته 282 نفر فقط از محل کمک‌های مردمی از زندان آزاد شدند، گفت: از صفر تا صد کمک‌های جمع آوری شده فقط برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هزینه می‌شود.

وی یادآور شد: امسال جشن گلریزان سه شنبه، 8 خرداد ماه همزمان با مراسم افطار با حضور خیران و مسئولین در سالن اجتماعات دادگستری گیلان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار