برنامه‌های مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر

تهران (پانا) - معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را اعلام کرد و گفت امسال برای نخستین بار، اجرای برنامه دبیرخانه ستاد به این مناسبت با محوریت سازمان‌های غیردولتی خواهد بود.

کد مطلب: ۸۲۵۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، دکتر پرویز افشار ضمن تاکید بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر از طریق مشارکت حداکثری آحاد مردم و سازمان های مردمی و غیر دولتی به تشریح برنامه های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۷ پرداخت و گفت: ۲۶ ژوئن مصادف با پنجم تیر ماه یادآور توافق تمامی کشورهای دنیا در امر تصویب سند جامع مبارزه با مواد مخدر است. سندی که اقدامات جامع و همه جانبه در آن گنجانده شده و به تصویب اعضاء رسیده است.

وی افزود: در ایران نیز که همواره به عنوان پیش قراول و پیشانی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر بر تارک تاریخ می درخشد، پنجم تیر ماهِ هر سال و هفته متعاقب آن، تمامی دست اندرکاران مبارزه اعم از مقابله و مبارزه با عرضه، پیشگیری، درمان، کاهش آسیب، توانمندسازی و صیانت از بهبودیافتگان اعم از بخش های دولتی و غیر دولتی گرد هم می آیند و تعهد مشترک و همکاری و هم افزایی خویش را اثبات می کنند.

دبیر برگزاری مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: با توجه به ضرورت مشارکت حداکثری سازمانهای غیردولتی، برنامه امسال با رویکرد متفاوتی برگزار می شود.

افشار تصریح کرد: برنامه دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور مهمانان مدعو داخلی و نمایندگان سیاسی کشورهای خارجی، وزراء و روسای دستگاه‌های عضو و مقامات سه قوه و همچنین سخنرانی یکی از مقامات ارشد نظام و وزیر کشور و دبیرکل ستاد در تهران برگزار و پیام دبیرکل سازمان ملل نیز قرائت می شود.

وی در ادامه؛ تقدیر از خانواده شهدا و جانبازان شاخص عرصه مبارزه با مواد مخدر، امحاء مواد مخدر به صورت همزمان در ۵ نقطه جغرافیایی کشور، معرفی و قدردانی از خدمات دستگاه های برتر امر مبارزه و همچنین سازمان های مردم نهاد، خیرین و سفرای فرهنگی و اجتماعی مبارزه با مواد مخدر با حضور خبرنگاران و اصحاب جراید را بخشی از برنامه های ستاد در مراسم سالروز جهانی برشمرد.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: محوریت اجرای تمامی برنامه های سالروز جهانی در حوزه کاهش تقاضا اعم از فرهنگی، پیشگیری، درمان، حمایت های اجتماعی، کاهش آسیب، صیانت و توانمندسازی در سال جاری، با سازمان های غیر دولتی خواهد بود. در واقع امسال برای نخستین بار، اجرای برنامه دبیرخانه ستاد با محوریت سازمان های غیر دولتی می باشد.

افشار افزود: اعتقاد داریم بهبودیافتگان از دام اعتیاد و فعالان این حوزه، می بایست مشارکت حداکثری داشته باشند و در مراسم امسال تمامی امور به آنان محول و دبیرخانه فقط نقش نظارتی داشته باشد.

وی بیان کرد: مراسم ستادی بسیار کوچک و فشرده خواهد بود و آنچه مد نظر است؛ بهره مندی حداکثری مردم از اطلاع رسانی در سالروز جهانی و هفته متعاقب آن است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد گفت: معتقدیم دستگاه های عضو ستاد به ویژه دستگاههای فرهنگی و سازمانهای غیر دولتی با ایجاد نهضت اطلاع رسانی در طول این هفته، می بایست پیام پیشگیری از اعتیاد و احساس مسئولیت همگانی در این عرصه را به گوش ملت شریف ایران برسانند.

افشار افزود: با دستگاه‌های فرهنگی عضو ستاد از جمله صدا و سیما، سازمان میراث فرهنگی، هلال احمر، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت بهداشت، وزارت ارشاد، بسیج، شهرداری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و... هماهنگی‌های لازم انجام شده تا با جدیت در این عرصه حضور داشته باشند، همچنین مردم از خدمات پیشگیرانه و مشاوره‌ای دستگاه‌های مرتبط در این ایام بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: در سراسر کشور و به منظور توسعه مشارکت همگانی شاهد برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح و برنامه‌هایی همچون پیاده روی‌های خانوادگی، زنجیرهای انسانی "نه" به اعتیاد، دوچرخه سواری، مسابقات دو میدانی، تئاترهای خیابانی، نمایشگاه‌های پیشگیری، صیانت و مقابله با عرضه خواهیم بود و انجام تبلیغات و پوشش خبری برنامه ها نیز در اولویت حوزه کاری ما است.

دبیر برگزاری مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: استفاده از مراکز مشاوره‌ای و امکانات شهرداری‌ها، کانون‌های فرهنگی و هنری و ایجاد کیوسک‌های مشاوره نیز از دیگر برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر هستند، همچنین مشارکت حداکثری کارآفرینان و خیرین به منظور ایجاد اشتغال مولد برای بهبودیافتگان و خانواده ایشان در اولویت سالروز جهانی تعیین شده است.
افشار در پایان ضمن تشکر از تمامی عزیزانی که در زمینه مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی و به ویژه مبارزه همه جانبه با مواد مخدر تلاش می کنند، گفت: ما در یک برهه تاریخی و حساس قرار داریم و در زمینه آسیب‌های اجتماعی باید با حضور و احساس مسئولیت همگانی و پذیرش مسئولیت اجتماعی توسط تک تک اعضا جامعه شاهد جامعه‌ای سالم و تندرست باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار