نشست مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای عفاف و حجاب استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-همزمان با ماه مبارک رمضان و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نشست مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای حجاب و عفاف استان برگزار شد .

کد مطلب: ۸۲۵۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
نشست مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای عفاف و حجاب استان کردستان  برگزار شد

این نشست با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان ، معاونین اداره کل و اعضای ستاد برگزار و در این نشست نحوه اجرایی شدن شیوه نامه حجاب و عفاف در هنگام ثبت نام دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت .

در این نشست مدیر کل آموزش و پرورش کردستان امر به معروف و نهی از منکر و موضوع حجاب و عفاف را از تاکیدات قرآنی و آموزه‌های دینی عنوان کرد و خواستار توجه به این موضوعات شد .

وی با اشاره با نقش الگویی آموزش و پرورش و معلمان ، بر اتخاذ تدابیر لازم و مدیریت موضوع و اجرایی نمودن مفاد شیوه نامه با بهره گیری از مولفه های تشویقی و توصیه ای تاکید کرد.

رشید قربانی با بیان اینکه حجاب و عفاف یک موضوع اعتقادی است و در واحد های اداری و آموزشی باید بر اساس ضوابط ابلاغی رعایت شود، به تاثیر همراهی و همکاری خانواده ها در امور آموزشی و پرورشی مدارس پرداخت و گفت : در کلاس های آموزش خانواده می توان یکی از موضوعات و نشست ها را به حجاب و عفاف اختصاص داد .

وی هم چنین در اجرای برنامه های فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر طرح یاد آوران را یکی از مهم ترین فعالیت ها برشمرد و گفت: در اجرای این برنامه باید با بهره گیری از دانش آموزان سر آمد و الگو به کمیت و کیفیت کار توجه کرد .

هم چنین در ابتدای این نشست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان به تشریح شیوه نامه حجاب و عفاف در زمان ثبت نام دانش آموزان پرداخت .

حجت الله نریمانی با بیان اینکه هر ساله در آستانه سال تحصیلی جدید بخشی از فعالیت های شورای حجاب و عفاف با ایام ثبت نام دانش آموزان همراه است، گفت : یکی از برنامه های قابل پیگیری در ایام تابستان فعالیت های شورای حجاب و عفاف و توجیه والدین در هنگام ثبت نام است .

وی با بیان اینکه در سال گذشته فعالیت های چشم گیری در دو حوزه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب صورت گرفت و آموزش و پرورش کردستان در اجرای این فعالیت ها حائز رتبه های بر استانی شد، گفت : علاوه بر تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر ، در اجرای این برنامه در دو سطح ادارات و مدارس ، ویژه فرهنگیان و دانش آموزان اقدامات خوبی انجام شد و حدود 1400 گروه یاد آوران در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در مدارس استان فعالیت داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار