در گفت‌وگو با پانا

ارتقای کیفیت آموزشی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی در سال 97

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی گفت ارتقای کیفیت آموزشی در این مراکز دانشگاهی در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۸۲۵۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای کیفیت آموزشی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی در سال 97

علی آهون‌منش در گفت‌وگو با پانا درباره کیفیت آموزش در دانشگاه‌های غیرانتفاعی توضیح داد: هم‌اکنون بسیاری از دانشگاه‌های کشور از نظر کیفیت دچار مشکل هستند اما ما در دانشگاه‌های غیرانتفاعی تلاش کردیم که همواره کیفیت را بر کمیت ترجیح دهیم.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی با بیان اینکه تعداد مراکز غیرانتفاعی در دولت‌های نهم و دهم رشد بسیار بی‌رویه‌ای داشته است، گفت: با توجه به موضوع ارتقای کیفیت آموزشی در این مراکز، بسیاری از مراکز آموزشی منحل یا ادغام شدند به طوری که بیش از 400 مرکز آموزشی غیرانتفاعی در کشور فعال بود که در دولت یازدهم و دوازدهم این تعداد به 358 دانشگاه و موسسه آموزش عالی رسیده است که هم اکنون بالغ بر 400 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در این مراکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به ارتقای کیفیت تدریس اساتید در دانشگاه‌های غیرانتفاعی اظهار کرد: در برنامه جدیدی که به این موسسات آموزشی ابلاغ شده است، نحوه تدریس اساتید دانشگاه‌های غیرانتفاعی به طور مستمر رصد می‌شود.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی افزود: اساتید دانشگاه‌های غیرانتفاعی موظف هستند سطح علمی خود را به‌روز کنند و می‌توانند از تسهیلاتی که برای اساتید در نظر گرفته شده است، بهره‌مند شوند. البته دانشگاه‌های غیرانتفاعی تمایل دارند از ظرفیت اساتید دانشگاه‌های دولتی نیز بهره‌مند شوند که این موضوع باید در وزارت علوم دنبال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار