رئیس سازمان ورزش شهرداری خبر داد

نامگذاری یک سالن ورزشی به نام ملی‌پوش فوتسال بانوان در تهران

تهران ( پانا ) - رئیس سازمان ورزش شهرداری از نامگذاری یک سالن ورزشی به نام بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان در پایتخت خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۵۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
نامگذاری یک سالن ورزشی به نام ملی‌پوش فوتسال بانوان در تهران

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدصادق حسنی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در نشست خبری اظهار داشت: تمام فعالیت‌های سازمان ما سوددهی اجتماعی است و هیچ آسیبی در آن دیده نمی‌شود، شاید در ورزش قهرمانی، پارامترهای ارزشمندی وجود داشته باشند، اما همین ورزش حرفه‌ای و قهرمانان آن ممکن است بعد از مدتی دچار مشکل و آسیب‌ دیدگی شوند، اما ورزش همگانی هر چه که هست، سود است. وجود سازمان ورزش می‌ تواند بیشترین کمک را به جلوگیری از آسیب‌های اجتماع ی داشته باشد،‌ در ذات فعالیت‌های همگانی، هنجارهای اجتماعی مانند مشارکت، تحکیم خانواده و حفظ حقوق شهروندی خوابیده است.

وی بااشاره به ماه مبارک رمضان گفت: یکی از ماه‌هایی که می‌توانیم فعالیت‌های خود را به اوج برسانیم ماه رمضان است و می‌توانیم نشاط اجتماعی را در آن ببینیم، ما فرصت خوبی در ماه رمضان داریم که شب‌های تهران را پر از فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی آن هم با حضور خانواده‌ها کنیم. در بیش از ۴۰۰ مجموعه خودمان از افطار تا سحر همراه و همگام مردم هستیم و کار در ۳ سانس انجام می‌شود، خوشبختانه استقبال خوبی هم صورت گرفته و ظرفیت ما با روزهای تعطیل برابری می‌کند.

رئیس سازمان ورزش شهرداری با اشاره به اینکه برنامه ما حول چهار محور است، گفت:‌ابتدا برگزاری پردیس‌های تفریحی و ورزشی است که بیش از ۱۱ برنامه در آن برگزار می‌شو د ، ما مناطق را به سه دهه اول،‌دوم و سوم تقسیم کردیم که در قالب ۲۰۰ برنامه و رزشی فعالیت می‌کنند، موضوع دوم، به بخش بانوان و رقابت‌های آنها بازمی ‌گردد که خوشبختانه استقبال خوبی شده است، بیش از ۱۰ تیم در ۱۷ رشته فعالیت می‌کنند، که در این بین فوتسال با توجه به اینکه دختران ما قهرمان آسیا شده‌اند، طرفداران زیادی پیدا کرده است، در همین بین، منطقه ۱۶ قرار است یک سالن ورزشی را به نام فرشته کریمی کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان ثبت کند که این برای اولین‌بار است که به اسم یک بانو سالنی نامگذاری می‌شود، از سایر مناطق هم می‌خواهیم همین کار را انجام دهند.

وی ادامه داد:‌ بحث سوم در مورد آقایان است که در شب‌های ماه مبارک رمضان استقبال بسیار زیادی از سوی آنها صورت گرفته و سالن‌ها مملو از جوانان است، برای اولین بار جام جوانان احزاب را برگزار کردیم و در حال حاضر در ماه رمضان میزبان یک میلیون نفر برنامه در سالن‌های شهرداری هستیم. موضوع بعدی، به بحث آموزش بازمی ‌گردد که کارگاه‌هایی برگزار شد از جمله مهارت‌های ارتباطی ورزشی، ما به دنبال این هستیم که مردم در کارهای تیمی بیشتر فعالیت کنند، کارگاه تغذیه ورزشی در ماه رمضان را هم در سطح شهر تهران داشتیم.

حسنی عنوان کرد:‌ بحث ورزش در عید فطر یکی از کارهایی است که امیدواریم در انجام آن موفق باشیم، این کار به این شکل است که در مکان‌هایی که نماز عید فطر اقامه می‌شود، برای آشنایی شهروندان با ورزش همگانی، جشنواره‌های ورزشی را برگزار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مطلوب ما در شهر تهران این است که هر ۸ میلیون نفر فعالیت ورزشی داشته باشند، گفت: باید به این سمت برویم که ورزش جزوی از برنامه‌های روتین مردم باشد و هر شهروند هفته‌ای حداقل سه روز و به مدت ۲۰ دقیقه ورزش کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان ورزش شهرداری برنامه‌ای هم برای ورزش حرفه ای دارد یا خیر، گفت:‌ در اساسنامه ما چیزی به عنوان فعالیت ورزش حرفه‌ای نیامده، اما با مجموعه‌هایی که داریم از فدراسیون‌ها درخواست می‌کنیم با بازدید از این مجموعه‌ها کشف استعداد کنند، ما کاملاً آماده این همکاری هستیم.

رئیس سازمان ورزش شهرداری در مورد اینکه پخش بازی‌های جام جهانی فوتبال در پارک‌ها به کجا رسید، گفت: طرح خوبی برای این کار آماده کردیم، اما نیاز به تمهیدات و مقدمات دارد که در حال رایزنی با نهادها و سازمان‌های ذیربط هستیم، امیدواریم متولیان امر همکاری خوبی با ما در این زمینه داشته باشند تا این کار انجام شود.

وی در مورد واگذاری اماکن ورزشی گفت: واگذاری‌ها دقیقا با حضور نماینده سازمان بازرسی، نماینده اداره حقوقی شهرداری و نماینده حراست شهرداری و با دعوت از رسانه‌ها انجام می‌شود، تأکید زیادی روی شفاف‌سازی داریم و اگر جایی احساس کنیم این شفاف‌سازی وجود ندارد، خودم شخصا ورود و آن مزایده را باطل می‌کنم. تعرفه‌ها هم باید طبق نظر سازمان ورزش شهرداری باشد. تاکنون نیز ۶۰ مجموعه را واگذار کردیم. در مورد واگذاری مجموعه‌ها به تیم‌های لیگ برتری ماندن استقلال و پرسپولیس و یا سایر تیم‌ها باید عنوان کنیم این کار تنها دست ما نیست و مسئولان بالادستی باید ابلاغ کنند.

حسنی در پایان عنوان کرد:‌ در حال حاضر ۸ میلیون مترمربع فضای ورزشی در سطح شهر تهران داریم، جلسه‌ای هم که با مدیران مجموعه داشتیم، آنها را هم مجاب کردیم اگر هم شده خانه به خانه رفته و مردم را به ورزش دعوت کنند، خوشبختانه شورای شهر هم افزایش تعرفه‌ای اعلام نکرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار