رئیس انجمن اهدای عضو اعلام کرد

مرگ روزانه ۷ تا ۱۰ نفر به علت نبود عضو اهدایی

تهران (پانا) - رئیس انجمن اهدای عضو گفت روزانه هفت تا ۱۰ نفر به دلیل نبودن عضو جان خود را از دست می‌دهند.

کد مطلب: ۸۲۵۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مرگ روزانه ۷ تا ۱۰ نفر به علت نبود عضو اهدایی

در جریان شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران به دعوت ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر و رئیس کمیته سلامت به مناسبت روز اهدای عضو، رئیس انجمن اهدای عضو در شورا حاضر شده و برای همه اعضای شورا کارت اهدای عضو صادر کرد.

کتایون نجف‌زاده، رئیس انجمن اهدای عضو در ادامه جلسه پشت تریبون رفته و در ابتدا به اهمیت اهدای عضو اشاره کرده و گفت: سالانه پنج الی هشت هزار مرگ مغزی در کشور اتفاق می‌افتد که نیمی از این تعداد قابلیت اهدای عضو را دارند با این حال سال گذشته فقط ۹۲۶ نفر از قربانیان مرگ مغزی اعضای بدن خود را اهدا کردند.

وی ادامه داد:‌ هر قربانی مرگ مغزی می‌تواند هشت عضو اهدا کند و با توجه به این آ‌مار می‌توان گفت سال گذشته شش هزار عضو سالم در مملکت اسلامی که نماینده فرهنگ ایثار است زیر خاک رفته است. این در حالی است که روزانه هفت الی ۱۰ نفر به دلیل نبودن عضو جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس انجمن اهدای عضو همچنین به تلاش‌های نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه برای اضافه کردن آیتم اهدای عضو روی کارت گواهینامه اشاره کرد که پیش از این در مجلس شورای اسلامی رد شده بود و اظهار امیدواری کرد که این مساله هر چه زودتر به نتیجه برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار