تجویز داروهای خارج از فهرست‌ دارویی کشور، توسط پزشکان‌ ممنوع است

ارومیه(پانا)- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: شرکت های دارویی و داروخانه های کشور طبق قانون مجاز به توزیع و عرضه داروهای خارج از این فهرست نیستند و تجویز داروهای خارج از فهرست توسط بعضی از پزشکان ممنوع است.

کد مطلب: ۸۲۵۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تجویز داروهای خارج از فهرست‌ دارویی کشور، توسط پزشکان‌ ممنوع است

جلال غفارزاده اظهار داشت: در وضعیت کنونی ممکن است نگرانی‌هایی در جامعه باشد که باید با ابتکار عمل پیام ها و مشکلات شهروندان را شناسایی و در جهت تنویر آن از طریق اطلاع رسانی در ابعاد مختلف،همت گماشت.

دکتر غفارزاده در ادامه به بخشی از مشکلات دارویی موجود اشاره کرد و گفت: علت بخشی از مشکلات دارویی موجود، تجویز دارو خارج از فهرست دارویی، توسط همکاران پزشک می باشد.

وی تصریح کرد: فهرست داروهای ایران مبنای تولید، واردات، عرضه و توزیع داروها در بازار داروئی کشور است که برحسب نیاز کشور این فهرست تهیه، تامین و در اختیاز بیماران قرار می گیرد.

دکتر غفارزاده گفت: از آنجا که شرکت های دارویی و داروخانه های کشور طبق قانون مجاز به توزیع و عرضه داروهای خارج از این فهرست نیستند تجویز داروهای خارج از فهرست توسط بعضی از همکاران پزشک باعث سرگردانی بیماران در تهیه آن نوع داروها و همچنین بروز کمبودهای غیر واقعی در بازار داروئی کشور می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار