دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

گرو نگه‌داشتن کارنامه دانش‌آموزان برای دریافت وجه ممنوع است

زنجان (پانا) - دبیر ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه دریافت وجه نقد و چک از سوی اولیا برای ثبت‌نام ممنوع است، گفت: گرو نگه‌داشتن کارنامه دانش‌آموزان برای دریافت وجه ممنوع است.

کد مطلب: ۸۲۵۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
گرو نگه‌داشتن کارنامه دانش‌آموزان برای دریافت وجه ممنوع است

علی محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دریافت وجه نقد و چک از سوی اولیا برای ثبت نام ممنوع است، اظهار کرد: در صورت دریافت چک، وجه مورد نظر باید به حساب مدارس صادر شود.

دبیر ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه برای همه دانش‌آموزان 7 هزار و 500 تومان هزینه بیمه دریافت خواهد شد، اضافه کرد: از دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی نیز 25 هزار تومان هزینه سنجش سلامت و استعدادهای دانش‌آموزی اخذ خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه نظارت بر ثبت نام در مدارس به صورت مستمر انجام خواهد شد، اظهار کرد: هشت ناظر استانی و 16 ناظر منطقه‌ای در ایام ثبت نام در زمینه برخورد با تخلفات احتمالی فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه دریافت شهریه در مدارس هیأت امنایی، استعدادهای درخشان و ... بر اساس ضوابط مربوطه خواهد بود، عنوان کرد: در صورت خروج مدارس از ضوابط مذکور نیز با این مدارس برخوردهای لازم انجام می‌شود.

دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به مشکل کمبود فضای آموزشی در برخی مناطق و شهرک‌های زنجان بیان کرد: در این زمینه تمهیدات لازم پیش‌بینی شده و جای نگرانی برای اولیا و دانش‌آموزان وجود ندارد.

محمدی تاکید کرد: دانش‌آموزان در نزدیک‌ترین مدرسه محل زندگی خود و براساس معیار جغرافیایی ثبت‌نام می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه گرو نگه داشتن کارنامه دانش‌آموزان برای دریافت وجه ممنوع است، تصریح کرد: سامانه پیامکی 3000244244 و تلفن 33133437، 33133452، 33133440، 33133441، 33133444 برای ارائه شکایات و اعتراضات مردم آماده است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مشارکت‌های مردمی امروز به یک ضرورت تبدیل شده است، اظهار کرد: برای داشتن مدارس توانمند باید مشارکت فعال و پویای اولیا در مدیریت مدارس را شاهد باشیم.

علی بیات با اشاره به اینکه در سال تحصیلی که گذشت بالغ بر 25 هزار دانش‌آموز در مدارس غیر دولتی استان زنجان مشغول به تحصیل بودند، افزود: این آمار شامل 14 درصد دانش‌آموزان استان می‌شود و با این آمار همچنان اختلافات زیادی با نرم کشوری وجود دارد.

وی با بیان اینکه براساس تمهیدات پیش‌بینی شده ثبت‌نام دانش‌آموزان از طریق سامانه تهیه شده انجام می‌گیرد، گفت: همین موضوع امکان تخلف مدارس غیر دولتی را کاهش می‌دهد.

دبیر اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطر نشان کرد: شهریه مدارس غیر دولتی براساس مقطع، دوره تحصیلی، کیفیت آموزشی، برنامه‌های جانبی، فضا و تجهیزات کمک آموزشی و .... متغییر است.

بیات با اشاره به اینکه هنوز شهریه سال تحصیلی آینده مدارس غیر دولتی قطعی نشده است، بیان کرد: با این حال مدارس می توانند برای ثبت نام دانش‌آموزان براساس شهریه سال تحصیلی گذشته به صورت علی الحساب اقدام به ثبت نام کنند.

دبیر اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ثبت‌نام مدارس شاهد ابتدایی استان زنجان از اول خردادماه سال جاری آغاز شده است، اظهار کرد: ثبت نام مدارس شاهد از طریق سامانه الکترونیکی سجاد انجام می‌شود.

حسین میرزایی با اشاره به اینکه ۲۲ مدرسه شاهد در استان زنجان فعالیت می‌کند، بیان کرد: از این تعداد 9 مدرسه در مقطع ابتدایی، هشت مدرسه در دوره متوسطه اول و پنج مدرسه در متوسطه دوم فعالیت می‌کند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار