معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی:

اجرا پروژه ریلی مشهد- بجنورد-گرگان

بجنورد( پانا)-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت:کشاورزی و گردشگری جزء اولویت های استان بوده و اجرا پروژه های آبخیزداری از اهمیت خاصی برخودار است. و اگر در سطح گسترده ای اجرا شود. ورود گل و لای به سدهای استان کاهش یافته و در سایر حوزه ها نیز روان آبهای مخرب کاهش خواهد یافت.

کد مطلب: ۸۲۴۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرا پروژه ریلی مشهد- بجنورد-گرگان

علی نیا در نشست خبری اظهار داشت: در سال جاری برای پروژه راه آهن، پنج هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.
وی با اشاره به اینکه در طرح جدید، طول این خط ریلی از 650 کیلومتر به 540 کیلومتر کاهش یافته است گفت: این پروژه ریلی در چهار قطعه اجرایی می شود که بیش از 230 کیلومتر آن در خراسان شمالی است.
بر اساس این گزارش در طول این مسیر 540 کیلومتری، باید 27 ایستگاه ایجاد شود که 11 ایستگاه در خراسان شمالی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: زمان اجرای این پروژه ریلی پنج ساله پیش بینی شده است.
علی نیا خاطرنشان کرد: قرارداد پروژه ریلی مشهد-بجنورد-گرگان میان وزارت راه و شهرسازی، آستان قدس رضوی و یک شرکت چینی به امضا رسیده است و اجرا می شود.
وی افزود: 85 درصد از هزینه های اجرایی این پروژه ریلی با سرمایه گذاری شرکت خارجی تامین می شود و آستان قدس رضوی نیز تامین 15 درصد از سهم کارفرما را تقبل کرده است.
علی نیا در بخش دیگر سخنان خود در باره پروژه ریلی جوین-اسفراین- بجنورد اظهار داشت: قطعه قاسم آباد- اسفراین این پروژه اکنون 92 درصد پیشرفت دارد و ایستگاه ها در حال آماده سازی است.
وی افزود: قطعه جوین- قاسم آباد نیز 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مجموع برای تکمیل این دو قطعه، یکهزار و 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: سال گذشته برای این پروژه ریلی 380 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد. اما تنها 90 میلیارد ریال از این رقم اختصاص داده شد.
وی خاطرنشان کرد: مطالعات قطعه اسفراین- بجنورد به طول 103 کیلومتر انجام شده و این پروژه ریلی با 25 هزار میلیارد ریال اعتبار توسط چند شرکت به صورت کنسرسیوم در حال پیگیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار