حمایت دادستانی کرج از تشکل های زیست محیطی

کرج (پانا) -  مدیر کل حفاظت محیط زیست و تشکل های زیست محیطی استان البرز با دادستان کرج دیدار کردند.

کد مطلب: ۸۲۴۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
حمایت دادستانی کرج از تشکل های زیست محیطی

مدیر کل حفاظت محیط زیست و تشکل های زیست محیطی استان البرز با دادستان کرج دیدار کردند.

دراین دیدار، حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ابتدا گزارشی از وضعیت محیط زیست و چالشهای زیست محیطی استان ارائه نمودوبا اشاره به مشکلات عدم مدیریت پسماند در استان و دفن صد در صد پسماند اظهار داشت : علیرغم وجود تکالیف قانونی شهرداری در توقف عملیات دفن پسماند ها و استفاده از روش های نوین و فناورهای جدید در مدیریت پسماند ، متاسفانه در این حوزه اقدامات مثبتی صورت نگرفته و با وجود متقاضیان متعدد جهت سرمایه گذاری در حوزه پسماند و متعاقب آن تشکیل جلسات متعدد کارشناسی ، تمامی این طرحها به دلیل نامعلوم مسکوت مانده است .

حکیمی در ادامه به موضوع آلودگی هوا ، منابع داخلی تولید گرد و غبار و همچنین ضروت تامین حقابه زیست محیطی رودخانه کرج و تالاب صالحیه اشاره نمودند و با توجه به نقش تشکل های زیست محیطی در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم در خصوص حفظ محیط زیست ، خواستار حمایت دادستانی از فعالیت تشکلی های زیست محیطی دارای مجوز قانونی شدند.

در ادامه دبیر و نمایندگان تشکل های زیست محیطی هر کدام به مشکلات زیست محیطی و دغدغه های مربوط به حوزه کاری خود منجمله اجرای پروژه های عمرانی بدون مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی ، اتلاف سگهای بلاصاحب ، عدم تامین حقابه زیست محیطی تالاب و ... اشاره نمودند و با توجه به اختیارات قانونی در ماده 66 آئین دادرسی کیفری خواستار حمایتهای قانونی دادستانی شدند.

در پایان شاکرمی دادستان البرز ضمن اعلام حمایت از تشکل های زیست محیطی قانونمند ، به اهمیت فعالیت تشکل های زیست محیطی در امر اطلاع رسانی ، آموزش و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست اشاره کردند و با توجه اظهارات و دغدغه های نمایندگان تشکل های زیست محیطی اظهار داشت : فعالان محیط زیستی و سمنها میتوانند فعالیتهای گسترده ای خود را باهماهنگی دادستانی و ادره کل حفاظت محیط زیست انجام دهند و بیشتر در فضاهای اطلاع رسانی و آموزشی ورود کنند که در بین مردم اثر بخش می باشد.

شاکرمی بحث آلودگی هوا و پسماند را به عنوان اساسی ترین معضل استان نام برد و گفت: شهرداریها باید در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین مدیریت اصولی پسماند ها با جدیت بیشتری ورود کنند و از محیط زیست استان خواست گزارش از وضعیت آلودگی هو ا ، پسماند ها و سایر چالشهای زیست محیطی به دادستانی اعلام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار