دکر لاریجانی در مراسم افتتاح پروژه گازرسانی به روستای وشنوه قم:

اگر رفاه وارد زندگی مردم شود، پیشرفت خواهیم کرد

قم (پانا)- دکتر لاریجانی رئیس و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همزمان با سالروز فتح خرمشهر دو پروژه گازرسانی روستای وشنوه و اول از بخش کهک را افتتاح کرد.

کد مطلب: ۸۲۴۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اگر رفاه وارد زندگی مردم شود، پیشرفت خواهیم کرد

همزمان با سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر مراسم افتتاح پروژه های گازرسانی به دو روستای وشنوه و اول با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس، امیر آبادی نماینده مردم قم، بهشتی , نصیری مدیر عامل گاز استان، فرماندار و همچنین کلیه مدیران بخش کهک از جمله بخشدار، شهردار و نیروی انتظامی در مسجد روستای وشنوه برگزار شد و این دو روستای بخش کهک از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

لاریجانی در ابتدای این مراسم ضمن بیان سخنانی از رهبر انقلاب بیان کرد: اگر بخوانیم تحولی در اقتصاد کشور رخ بدهد باید کار دست خود مردم باشد یعنی شرایط را طوری فراهم کنیم که جوان های ما بتوانند راحت فعالیت اقتصادی و تولیدی داشته باشند و به سمت رفاه عمومی و وحدت و یکدلی و افزایش اشتغالزایی پیش برویم.

در ادامه نصیری مدیر عامل شرکت گاز استان با ارائه توضیحاتی در خصوص پروژه گاز رسانی به این دو روستا بیان کرد: ایران دومین کشور تولید کننده گاز طبیعی در جهان است که قبل از انقلاب این نعمت بزرگ به کشورهای دیگر صادر می­شد اما بعد از انقلاب در داخل کشور استفاده می­شود.

وی خاطر نشان کرد: در کشور 515 کیلومتر شبکه گازرسانی و 28 میلیون مشترک گاز: که از این آمار 23 میلیون در شهر و 5 میلیون در روستاها زندگی می­کنند که حدود 80 درصد کل کشور است.

مدیر عامل شرکت گاز قم ضمن اشاره به مصرف750 میلیون متر مکعب گاز در کشور تأکید کرد: ما ضرفیت تولید روزانه یک میلیارد متر مکعب را داریم که مازاد آن نیز صادر می­گردد.

وی با تصریح اینکه در استان قم ۱۵۶ روستا داریم که ۱۱۲ روستا از نعمت گاز بهره مندند خاطر نشان کرد: ما بقی روستاها نیز در حال گاز رسانی اند که ۲۲ روستا در هفته دولت افتتاح می شود و ما در سال ۹۷ به صددرصد گاز رسانی میرسیم.

حسینی هدف شرکت گاز را حرکت از کمیت به کیفیت و برند شدن و پیشرفت انتقال گاز به کشورهای دیگر دانست.

همچنین در این مراسم احمدی مدیر عامل شرکت آبفار گفت مهمترین مشکل پیشروی شرکت آب و فاضلاب روستایی بحران آب در روستاهای استان است که سعی داریم از محل سر شاخه های دز آن را مرتفع کنیم وی افزود اگر همکاریهای لازم در بخش تأمین بودجه انجام شود ۲۵ روستا تا نیمه اول سال 98 از آب سالم که از سرچشمه های دز گرفته میشود بهره مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از 156 روستا ۲۸ روستا از جمله ور جان، سیرو، ابر جس، میم و فردو از این آب سالم بهره مند شده­اند که ما بقی روستاها با تخصیص اعتبار لازم لازم بتوانند شبکه آبرسانی را به این روستاها هم منتقل کنند.

/فاطمه امینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار