واکسیناسیون یکی از موثرترین روشهای پیشگیری از بیماریهای دامی است

خبرگزاری پانا: به مناسبت 27 آوریل روز جهانی دامپزشکی همایشی با حضور تمامی مراکز مایه کوبی و درمانگاههائی که در امر واکسیناسیون فعالیت دارند مسئولین اداره کل و رئیس نظام دامپزشکی استان در محل سالن جلسات آن اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ، دکتر سید رضا ثقلینی رئیس نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی در این همایش ضمن تبریک روز جهانی دامپزشکی به حاضرین واکسیناسیون را یکی از موثرترین روشهای پیشگیری از بیماریهای دامی برشمرد و از تلاشهای همکاران تقدیر و تشکر کرد .

وی در خصوص مطالبات همکاران شاغل درامر واکسیناسیون گفت:در طی سال گذشته میزان واکسنهای تحویلی به مراکز مایه کوبی به شدت کاهش یافته و با وجود سیل انبوه مطالبات اداره کل در زمان ایجاد مراکز مایه کوبی برای احداث و تجهیز این مراکز، در مقابل باید به میزان درآمدزائی آنها نیز توجه نمایند.

دکتر ثقلینی به شعار امسال که واکسیناسیون برای پیشگیری و محافظت می باشد اشاره نموده و گفت: نیاز است که واکسنها در زمان لازم به حد کافی با در نظر گرفتن تکرار واکسیناسیون در مواقع لزوم در اختیار مراکز مایه کوبی قرار گیرد .

وی در ادامه به متن قراردادهای منعقده اداره کل با مراکز مایه کوبی و مفاد متعدد آن اشاره کرده و از مدیر کل دامپزشکی استان خواست که به مفاد قرارداد مزبور توجه بیشتر نموده و نظارتها و بررسیهای لازم در راستای قرارداد مذکور در زمان مقرر انجام گیرد.

دکتر ثقلینی همچنین به مصوبه دیماه 1337 در خصوص عدم شمول قانون منع مداخله کارکنان دولتی اشاره نموده و از اداره کل دامپزشکی استان خواست در مناطقی که بخش خصوصی قادر به ارائه خدمات می باشد مصوبه فوق اجرا و با متخلفین برخوردهای قانونی صورت گیرد .

وی در خصوص سوال مطروحه به مشکلات بیمه ای کاردانها و تکنسینهای دامپزشکی شاغل در مراکز مایه کوبی گفت نظام استان آمادگی کامل جهت بیمه نمودن این عزیزان و سایر همکاران عضو را دارد .

دکتر ثقلینی به تفاهمنامه جدید نظام استان با شرکت بیمه تامین سیر ایرانیان اشاره نمود و توضیحاتی را در خصوص چگونگی ارائه خدمات و تخفیفاتی که از طرف شرکت مزبور ارائه خواهد شد را اعلام نموده و از همکاران خواست در صورت تمایل نوع بیمه درخواستی (مسئولیت، خودرو، آتش سوزی و.....) را به صورت کتبی به دفتر نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی تحویل نمایند.

وی در پایان به تفاهمنامه اخیر نظام استان با نظام صنفی محصولات کشاورزی که برای اولین بار در کشور منعقد گردیده است اشاره نموده و از همکاران خواست ضمن رعایت مفاد تفاهمنامه نسبت به اطلاع رسانی آن به کلیه اعضاء اهتمام ویژه ای نمایند چون این تفاهمنامه در راستای تثبیت و تداوم اشتغال همکاران بسیار مهم و ارزشمند می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار