8 شبکه داخلی و 15 شبکه بین المللی رویدادهای نمایشگاه قرآن را پوشش می دهند

اطلاع رسانی نمایشگاه از کانال ۵ پیام رسان داخلی

تهران (پانا) - مدیر کمیته روابط عمومی نمایشگاه بین المللی قرآن از اختصاص 9 باکس ویژه خبری و انعکاس رویدادهای نمایشگاه در شبکه های سراسری یک، دو، چهار، خبر، قرآن، افق، تماشا و آموزش در کنار 15 شبکه بین المللی خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۴۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
 8 شبکه داخلی و 15 شبکه بین المللی رویدادهای نمایشگاه قرآن را پوشش می دهند

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن کریم، فخرالدین اسماعیلی ضمن اعلام این خبر افزود: علاوه بر پوشش اخبار ستاد خبری در پایگاه اینترنتی www.iqfa.ir، پیام رسان های مختلف داخلی، اطلاع رسانی محیطی و سایر رسانه های جمعی از جمله شبکه های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه های مختلف بین المللی در حال پوشش آخرین اخبار و رویدادهای نمایشگاه قرآن هستند.

وی ضمن قدردانی از رسانه های مکتوب به خاطر نقش ویژه ای که در انعکاس اخبار این رویداد بزرگ فرهنگی قرآنی کشور ایفا می کنند تصریح کرد: با ارتباط خوبی که همکاران ستاد خبری نمایشگاه ایجاد کردند، رسانه های مکتوب با اختصاص روزانه یک صفحه از صفحات خود به بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن، مخاطبان خود را در جریان رویدادها و پویایی های نمایشگاه قرآن قرار می دهند.

اسماعیلی از صدور کارت خبرنگاری برای 200 خبرنگار از رسانه های مختلف و همچنین خبرنگاران آزاد خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار غرفه رسانه ها به صورت متمرکز در بخش پاویون رسانه ها مستقر شدند و 200 نفر از خبرنگاران حاضر در نمایشگاه، اخبار این رویداد قرآنی را منعکس می کنند. امیدواریم با توجه به جمعیت بازدیدکنندگان از نمایشگاه که روز به روز در حال افزایش است، پوشش خبری نمایشگاه نیز از دریچه دوربین تصویربرداران و قلم خبرنگاران بیشتر و بهتر ترسیم شود تا امسال شاهد ثبت رکورد خبری قابل توجه به نسبت سنوات گذشته باشیم.

مدیر کمیته روابط عمومی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، درباره چگونگی بهره برداری از فضای مجازی در انتشار اخبار این نمایشگاه گفت: مطابق تصمیم شورای عالی فضای مجازی تصمیم بر این شد فعالیت های خبری نمایشگاه بر بستر پیام رسان های داخلی صورت گیرد؛ بر این اساس کانال های خبری نمایشگاه در 5 پیام رسان داخلی "سروش"، "گپ"، "آی گپ"، "بیسفون" و "بله" ایجاد شد و هم اکنون مورد استفاده کاربران است.

فخر الدین اسماعیلی با اشاره با استقبال گسترده مردم تا پایان روز هفتم نمایشگاه، تصریح کرد: به گواه بازدیدکنندگان، این استقبال گسترده علاوه بر جذابیت برنامه ها و فعالیت های متنوع و خلاقانه نمایشگاه امسال، این پیام را دارد که اطلاع رسانی از بخش ها و ظرفیت های مختلف نمایشگاه به خوبی در حال انجام است.

وی در همین رابطه افزود: با توجه به برآوردهای صورت گرفته، ضریب نفوذ اخبار نمایشگاه قرآن امسال بسیار بیشتر از سال های گذشته است و امیدواریم در حوزه فعالیت های رسانه ای تا پایان نمایشگاه به رکورد قابل توجهی دست پیدا کنیم.

مدیر کمیته روابط عمومی نمایشگاه در ادامه به راه اندازی "باشگاه مجازی همراهان" نمایشگاه قرآن اشاره و تصریح کرد: باشگاه مجازی همراهان برای نخستین بار با هدف تعامل و مشارکت سایر هموطنان در پایگاه اینترنتی نمایشگاه به آدرس: www.iqfa.ir تشکیل شده است.

وی در همین رابطه اظهار کرد: هر سال این انتقاد بر نمایشگاه قرآن وارد بود که با توجه برپایی آن در ماه مبارک رمضان، تنها امکان استفاده هموطنان تهرانی در این نمایشگاه فرآهم است اما با راه اندازی باشگاه مجازی همراهان نه فقط تهرانی ها که همه عزیزان علاقه مند به فعالیت های قرآنی در سراسر کشور می توانند عضو این باشگاه شوند و از امتیازات ویژه این باشگاه از جمله بن های خرید نمایشگاه قرآن بهره مند شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه کارت های عضویت همراهان مجازی نمایشگاه قرآن از شعب بانک "شهر" قابل دریافت است، ادامه داد: علاقه مندان در بدو ورود با بارگذاری اطلاعات، 50 هزار ریال اعتبار دریافت می کنند که با دعوت از دوستان دیگر سقف اعتبار آنها تا یک میلیون ریال قابل افزایش است.

به گفته وی حافظان، قاریان و دیگر فعالان قرآنی صاحب مقام و تقدیرنامه می توانند با ثبت نام در این باشگاه و بارگذاری مدارک خود از مزایای دیگر این باشگاه استفاده کرده و امتیازات خود را افزایش دهند.

مدیر کمیته روابط عمومی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، افزود: هر کدام از اعضای باشگاه با درج نظرات خود در قالب انتقاد یا پیشنهاد، امتیاز خود را برای بهره مندی بیشتر در این باشگاه افزایش دهند.

فخرالدین اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: مطابق هماهنگی های صورت گرفته، اعتبار بن های نمایشگاه کتاب برای نمایشگاه کتاب نیز تمدید شد و بدین ترتیب دارندگان بن کتاب تا پایان نمایشگاه قرآن می توانند از بن های اعتباری خود استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار