راهسازی در دلگان نیازمند تامین اعتبار

زاهدان (پانا)- موقعیت جغرافیایی و اقتصادی دلگان به شکلی است که مدیریت و اولویت‌بندی تکمیل شریان‌های مواصلاتی داخل و خارج استان در این مسیر می‌تواند به تضمین توسعه منطقه و ارتقا سایر شاخص‌های توسعه شهرستان کمک کند.

کد مطلب: ۸۲۴۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
راهسازی در دلگان نیازمند تامین اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محورهای شریانی دلگان-بمپور و دلگان-زهکلوت از محورهای پرتردد شهرستان دلگان است که در اواخر سال 93 آغاز و جزو محورهای اصلی قرار گرفته و در سال 93و94 از محل اعتبارات ملی به طول 10 کیلومتر از انتهای حوزه استحفاظی مرز جنوب استان کرمان عملیات تعریض و روکش آسفالت آن انجام و در سال 94 نیز 20 کیلومتر ادامه آن به سمت دلگان در حال اجرا است.

در محور دلگان -بمپور فقط یک دستگاه پل در محل روستای گزگر از محل اعتبارات استانی این پروژه تعریف شده و در سال 95 عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و جهت بهره‌برداری از آن نیاز به یک کیلومتر خاکریزی و آسفالت در قسمت‌های ورودی و خروجی«واریانت» است که امیدواریم به زودی آغاز شود.

فرماندار دلگان به خبرنگار فارس در این زمینه اظهار کرد: محور دلگان-هودیان-مسجد ابوالفضل به طول 110 کیلومتر است و حدود 60 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان دلگان بوده و بازگشایی اولیه ان اوایل انقلاب زمان جهاد سازندگی انجام شده و عملیات اجرایی ان در سال 76 از هودیان به سمت مسجد اغاز و حدود 15 کیلومتر آن به میزان 60 درصد تا پایان سال 94 انجام شده و در حال حاضر قرار داد عملیات اجرایی ادامه باز گشایی و ابنیه فنی و خاکریزی و اسفالت ان توسط راه و شهرسازی جنوب استان انجام و طبق قرارداد مذکور در حال اجرا است.

تسریع در پیشرفت محور دلگان-هودیان-مسجد ابوالفضل نیازمند اعتبار است

مجتبی شجاعی بیان کرد: در راستای تسریع در پیشرفت پروژه نیاز به پیش بینی منابع مالی است که در صورت اختصاص اعتبار کافی جهت این محور و ادامه ان از سمت حوزه شهرستان ایرانشهر و اتصال این محور به محور اصلی ایرانشهر-بم راه ارتباطی این شهرستان با شهرستان بم در استان کرمان حدود 110 کیلومتر کاهش بعد مسافت خواهد داشت و به لحاظ اقتصادی و همچنین رونق بخش کشاورزی را در شهرستان خواهیم داشت.

وی گفت: احداث محور فرعی بمپور-جلگه که یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان در بخش جلگه چاه هاشم است عملیات اجرایی قطعه یک آن در سال90 با انعقاد قرارداد با پیمانکار شروع و در سال‌های بعد به دلیل عدم تخصیص اعتبارات مصوب قرارداد آن با پیمانکار فسخ و عملیات اجرایی آن متوقف شد و محل تامین اعتبار آن از اعتبارات استانی است که‌ امیدواریم شاهد تسریع در آغاز آن باشیم.

وی ضمن اشاره به چند اولویت راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان و این فرمانداری در دلگان افزود: احداث محور چاه اسحاق-زیارت گیاهان ،قلعه گنج که این محور به طول 30 کیلومتر است که 15 کیلومتر آن در حوزه جنوب استان سیستان و بلوچستان شهرستان دلگان و 15 کیلومتر آن در حوزه جنوب کرمان شهرستان قلعه گنج است که در صورت احداث و اتمام این محور شاهد کاهش بعد مسافت بیش از 100 کیلومتر از مرکز بخش جلگه چاه هاشم با جنوب استان کرمان شهرستان قلعه گنج و حتی استان هرمزگان خواهیم بود.

شجاعی همچنین با اشاره به برخی اولویت‌های دیگر راهسازی در دلگان از پیگیری تامین اعتبار طرحهای اولویت دار راهسازی از محلهای مختلف اعتباری خبر داد.

وی گفت: تکمیل پل اسفند که از سال 90 عملیات اجرایی ان شروع شد و در حال حاضر حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به دلیل عدم اعتبار لازم متوقف است و از اولویتهای کمیته برنامه ریزی شهرستان است.

با توجه به اینکه بخش جلگه چاه هاشم قطب کشاورزی شهرستان و حتی استان است در جابجایی محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی دارد و از سویی احداث محور کلانظهور-مند که دهستان چاه علی از توابع بخش جلگه چاه هاشم را به روستای کلانظهور از توابع بخش مرکزی در 15 کیلومتر مرکز شهرستان متصل می‌کند و طول آن حدود 40 کیلومتر است و در صورت اجرای این پروژه نیز شاهد کاهش بعد مسافت حدود60 کیلومتر دورترین روستاهای توابع دهستان چاه علی از بخش جلگه چاه هاشم به مرکز شهرستان دلگان خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار