حمایت از کالای ایرانی با هم‌پیمانی نمایندگان مجلس دانش‌آموزی

تهران (پانا) –- نمایندگان هشتمین دوره مجلس دانش‌آموزی در نشست پایانی خود در راستای تاکید بر اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی با تنظیم و امضای میثاق نامه‌ای با یکدیگر هم‌پیمان شدند.

کد مطلب: ۸۲۴۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از کالای ایرانی با هم‌پیمانی نمایندگان مجلس دانش‌آموزی

به گزارش روابط عمومی سازمان دانش‌آموزی، مجلس دانش‌آموزی که نهادی صنفی و مشورتی در ساختار آموزش و پرورش است به نمایندگی از 13 میلیون دانش‌آموز با امضای این میثاق نامه خواستار توجه و اجرایی کردن شعار راهبردی سال (حمایت از کالای ایرانی) شدند.

در بخشی از این میثاق نامه آمده است: ما دانش‌آموزان نماینده در مجلس دانش‌آموزی بر اساس حس مسئولیت پذیری و اشتیاق به رشد و تعالی این مرز و بوم با الهام از تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب با شعار سال امسال با یکدیگر هم پیمان می‌شویم که:

1- بر خرید کالای ایرانی و ترجیح استفاده از خدمات هم میهنان‌مان،‌ غیرتمندانه و متعصبانه و با نگاهی وظیفه مندانه به این وسیله بر رونق اقتصادی کشور عزیزمان بیفزاییم.

2- در مقابل فرهنگ استفاده از مصنوعات خارجی و تفاخر به نشان‌های تجاری غیر ایرانی بایستیم و سعی کنیم که در مدارسمان برای مقابله با این فرهنگ موثر باشیم.

3- سبک زندگی خود را مبتنی بر پرهیز از تجمل و اسراف پایه گذاری کنیم. و با صرفه جویی در منابع ملی،‌ آینده روشن‌تری را برای سرمایه ملی و اقتصادی جامعه رقم بزنیم.

4- با نگاه مهارت آموزانه به آموزش‌های مدرسه،‌ در حوزه تولید دانش و کاربرد مسیر یادگیری خود را در جریانی که به توسعه علم و کارآفرینی منجر می‌شود قرار دهیم.

مجلس دانش‌آموزی که از سال 1380 از طریق انتخابات میان دانش‌آموزی تشکیل شد 150 نماینده دختر و پسر از سراسر کشور دارد.

این مجلس هر سال حداقل 2 نشست سراسری رسمی با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری برگزار می‌کند.

متن میثاق نامه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار