مهمترین مسیر در کاهش آسیب های اجتماعی ، آگاهی بخشی به اقشار جامعه است

مشهد (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی این سازمان گفت: مهمترین مسیر در کاهش آسیب های اجتماعی ، آگاهی بخشی به اقشار جامعه است

کد مطلب: ۸۲۴۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین مسیر در کاهش آسیب های اجتماعی ، آگاهی بخشی به اقشار جامعه است

قاسمعلی خدابنده در این جلسه بااشاره به این که دانش آموزان به عنوان سرمایه های این کشور در ارتباط نزدیکی با فعالیت های آموزش و پرورش هستند و اگر دانش آموز ما دچار مشکلی در زمینه آسیب های اجتماعی باشد قطعا معلمان و مدیران مدارس به عنوان اولین نفرات در جریان این خطر قرار می گیرند اظهار داشت : امروز در آموزش و پرورش به دنبال دوری از آموزش زدگی و توجه به مسایل پرورشی و فرهنگی و اجتماعی و تحقق اهداف تعلیم و تربیت تمام ساحتی هستیم که این فرآیند در نهایت به کاهش آسیب های اجتماعی منجر خواهد شد.
وی توجه به تربیت دینی ، اخلاقی ، اجتماعی ، سیاسی، بدنی ، زیستی و ... را از مواردی دانست که منجر به دوری دانش آموزان از آسیب های اجتماعی می شود و در همین خصوص اظهار داشت : قطعا آموزش و پرورش در این مسیر به تنهایی موفق به پیشبرد اهداف موردنظر نخواهد بود و در مسیر طرح های متعددی که داریم به مشارکت تمامی بخش ها نیاز است ، خوشبختانه این تعاملات در استان خراسان رضوی بین آموزش و پرورش و دستگاه هایی مانند استانداری ، دادگستری ، نیروی انتظامی ، دانشگاه علوم پزشکی ، ورزش و جوانان و ... وجود دارد و امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته سطح این تعاملات در آینده افزایش داشته باشد.
خدابنده همچنین اساسی ترین مسیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی را آگاهی بخشی به آحاد جامعه دانست و اظهار داشت : آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی این آگاهی بخشی نقش مهمی در این خصوص دارد و بر همین اساس نیز برنامه ریزی های زیادی برای توسعه اقدامات در این حوزه اجرایی شده و خواهد شد ، ضمن این که تحقیقات ما نشان می دهد اجرای طرح های متعدد در آموزش و پرروش استان طی چندسال اخیر در نهایت منجر به کاهش آسیب های اجتماعی شده است.

گفتنی است در ابتدای این جلسه ، مژگان ساعدی رئیس اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم گزارشی از اجرای طرح ها و برنامه ها در این حوزه ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار