عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس: موضوع برجام را نقطه قوت دولت روحانی و نظام می‌دانم

تهران (پانا) - عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: خروج ترامپ از برجام را نشانه شکست دولت روحانی نمی‌دانم زیرا برجام تنها مانعی بر سر راه اقدامات آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

کد مطلب: ۸۲۴۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس: موضوع برجام را نقطه قوت دولت روحانی و نظام می‌دانم

محمدمهدی برومندی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در واکنش به اظهارنظر برخی که خروج ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را از برجام شکست دولت روحانی عنوان کرده‌اند، گفت: بنده این اقدام را شکست این دولت نمی‌دانم زیرا آمریکا نه در موضوع برجام بلکه در بسیاری از معاهدات بین‌المللی مانند زیست محیطی هم قانون شکنی کرده و قواعد و چارچوب‌های بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه برجام توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 بود که به تأئید شورای امنیت به عنوان مهمترین نهاد سازمان ملل متحد هم رسید، افزود: برجام حاصل یک کار چندین ساله نظام جمهوری اسلامی ایران بود که با تلاش دستگاه دیپلماسی به ویژه در دولت آقای روحانی به نتیجه رسید و مورد تأئید جامعه بین‌المللی هم قرار گرفت.

وی تاکید کرد: نمونه دیگر بدعهدی و قانون‌شکنی ترامپ را می‌توان در انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس شریف دانست، اینها تمام اقدامات غیرقانونی و ساختارشکنانه رئیس جمهورجدید آمریکاست که انجام می‌دهد.

برومندی با تاکید براینکه بنده موضوع برجام را نقطه قوت دولت روحانی و نظام می‌دانم، بیان کرد: برجام مانعی برای فشار بیشتر آمریکا به ایران بود و آنها را بیشتر عصبانی می‌کرد و ترامپ هم برای فشار بیشتر به کشورمان از برجام خارج شد.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواهند مانع فروش نفت ایران شده و با تشدید تحریم‌های اقتصادی مشکلات بیشتری را برای ما پدید آورده و کشورمان را در تنگنای اقتصادی شدیدتری قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه برجام به عنوان مانعی بر سر راه اقدامات آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: اگر امروز اجماعی در جامعه بین‌المللی علیه آمریکا صورت گرفته است را تنها نشانه موفقیت نظام و این دولت می‌دانم.

وی همچنین گفت: امروز آمریکا و تنها چند کشور دیگر از خروج ترامپ از برجام خوشحال بوده و آن را تأئید و حمایت می‌کنند، وگرنه بقیه جامعه بین‌المللی حتی اروپایی‌ها هم که متحد استراتژیک آمریکایی‌ها هستند در برابر این اقدام آمریکا مقاومت کرده و نمی‌خواهد از برجام خارج شوند.

برومندی اظهار کرد: اروپا اکنون به دنبال راهکارهایی است تا بتوانند برجام را حفظ کند لذا بنده خروج ترامپ از این معاهده را نقطه قوت دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجه دولت روحانی می‌دانم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار