در حاشیه ششمین روز نمایشگاه قرآن کریم؛

فراگیری علوم قرآنی و نظامی در کنار یکدیگر دو سمبل قدرت و دفاع است

تهران (پانا) - سرتیپ دوم خلبان حسین خلیلی همزمان با سالروز فتح خرمشهر در حاشیه برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: فراگیری علوم قرآنی و نظامی در کنار یکدیگر دو سمبل قدرت و دفاعی است.

کد مطلب: ۸۲۴۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
فراگیری علوم قرآنی و نظامی در کنار یکدیگر دو سمبل قدرت و دفاع است

سرتیپ دوم خلبان حسین خلیلی همزمان با سالروز فتح خرمشهر در حاشیه برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و در گفتگو با خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران اظهار داشت: متولد 1335 در ورامین هستم و دوره‌های مختلف تحصیلی را در ورامین طی کردم. سال 54 با دوره خلبانی آشنا شده و به کشور امریکا اعزام شدم و سال 56 به کشور بازگشتم. دوره هواپیمایی F5 را در پایگاه دزفول گذراندم و در اوایل سال 57 به پایگاه تبریز به عنوان خلبان هواپیمای شکاری منتقل شدم. بنده جزو جوانترین خلبانانی بودم که دوره هواپیماهای شکاری را در امریکا طی نمودم.

وی ادامه داد: قرآن و شمشیر به تعبیر امام دو بازو و بال هستند و همیشه حضرت امام می‌فرمود که یک دستتان قرآن و دست دیگرتان شمشیر یا صلاح باشد که انسان‌ها بتوانند در پیشبرد اهدافشان از نظر تخصصی خودشان را بالا ببرند که قرآن سمبل قدرت و معنویت است و سلاح سمبل دفاع در مقابل دشمن.

وی خاطرنشان کرد: بنده در شرایط سخت دیدم و با دشمن مواجه شدم، تعلیمات دینی و تعلیمات علم نظامی همراه با قرآن کریم که به بنده کمک کرد، حتی کوچکترین اشتباهی مرتکب نشدم و در حین درگیری با دشمنان تمام زندگی آموزشی ام از ذهنم گذشت و مرور شد.

خلیلی در ادامه بیان داشت: کسانی که جوینده یا عاشق راه کسب علم و دانش و قرآن کریم هستند، چه بسا راه سخت و دشواری پیش رو دارند اما می توان اشاره کرد به آیه شریفه(وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ) معنی آیه( و آنان که در (راه) ما (به جان و مال) جهد و کوشش کردند محققا آنها را به راه‌های (معرفت و لطف) خویش هدایت می‌کنیم، و همیشه خدا یار نکوکاران است.) و میتوان گفت: کسانی که به ماه راهی نشان میدهند و چراغ روشن در دست خود دارند و در آن تاریکی ، ظلمت و وحشت ها در آن زمان نجات می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار