مدیرکل محیط زیست استان مازندران در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد

تهدید گسترده علیه محیط زیست مازندران: تولید بی رویه زباله از سوی گردشگران

تهران (پانا) - مدیرکل محیط زیست استان مازندران می‌گوید دو چالش تولید زباله و از بین رفتن طبیعت و محیط زیست ناشی از گردشگری مدیریت نشده در این استان است.

کد مطلب: ۸۲۴۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تهدید گسترده علیه محیط زیست مازندران: تولید بی رویه زباله از سوی گردشگران

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو با پانا درخصوص استفاده از ظرفیت گردشگری در مازندران و بهبود وضعیت محیط زیست در این استان گفت: شمال کشور فقط متعلق به مردم بومی استان‌های شمالی نیست و متعلق به تمام مردم ایران است بنابراین باید از رونق گردشگری در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی استان‌های شمالی کشور استفاده شود.

مدیرکل محیط زیست استان مازندران با بیان اینکه گردشگری مدیریت نشده یکی از تهدیدات محیط زیست این استان است، گفت: گردشگری باید علاوه بر عوایدی که برای استان دارد به بهبود وضعیت محیط زیست منجر شود اما اکنون حضور گردشگران در استان مازندران نه تنها گردشگری را رونق نداده بلکه فقط تولید پساب، پسماند و تخریب محیط زیست را به دنبال داشته است.

وی با تأکید بر اینکه مازندران استانی گردشگر پذیر است، گفت: در تمامی ایام تعطیلات شاهد ورود گردشگران به استان هستیم و این موضوع در همه فصول سال برقرار است اما برخی از گردشگران ضوابط محیط زیستی را رعایت نمی‌کنند که این موضوع فقط منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی را تخریب کرده است و تداوم این وضعیت موجب وارد شدن خسارات جبران ناپذیر به این عرصه‌ها خواهد شد.

ابراهیمی کارنامی ادامه داد: امیدواریم دولت و مجلس تمهیداتی را در راستای جبران خسارت‌های ناشی از گردشگری غیر مدیریت شده بیاندیشند تا هزینه خسارت‌های ناشی از آن کاهش یابد.

مدیرکل محیط زیست استان مازندران بزرگترین مشکل فعلی مازندران را معضل زباله عنوان کرد و گفت: اکنون وضع تولید زباله از قبل هم بدتر شده است و امیدواریم با تدابیری که اتخاذ می‌شود این مشکل زیست محیطی برطرف شود و این وضعیت به رونق گردشگری در شهرهای شمالی منجر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار