مدیر کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان فارس تاکید کرد:

ارتقاء کیفیت تولید، رشد و بهره وری اقتصادی با تأمین امنیت شغلی نیروهای کار

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس : ۵۰ درصد جمعیت ایران کارگران هستند

شیراز (پانا) - مدیر کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان فارس با تاکید بر ضرورت خروج قراردادهای کار از حالت موقت و مقابله با هرگونه ،قرار داد سفید امضا در راستای صیانت از نیروی کار و حفظ امنیت شغلی کارگران،گفت:تأمین امنیت شغلی نیروهای کار می تواند،رشد و بهره وری اقتصادی و ارتقاء کیفیت تولید به معنای واقعی را سبب شود.

کد مطلب: ۸۲۴۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ارتقاء کیفیت تولید، رشد و بهره وری اقتصادی با تأمین امنیت شغلی نیروهای کار

سهراب مختاری با اشاره به قرار دادهای سفید امضا فی مابین کارگر و کارفرما افزود:برای جلوگیری از انعقاد قراردادهای سفید امضا بایستی به لیست تطبیق و احکام کارگران مندرج در طرح استناد نمود وبراساس آن حقوق کارگران را به حساب آنها وتامین اجتماعی ودارایی واریز کرد.

وی همچنین تصریح کرد:افتتاح و استفاده از حساب مشترک و بهره برداری از طرح طبقه بندی مشاغل مصوب اداره کل تعاون کار تاثیرجدی در احقاق حقوق کارگران وافزایش انگیزه برای کارگران در انجام بهینه کارها را دارد .

وی همچنین ادامه داد:براساس قانون کار دستگاههای اجرایی می بایست قرارداد خود با پیمانکاران را طوری منعقد نمایند که تمامی مقررات قانون کار را در مورد کارکنان اعمال نمایند و در صورت اتفاق چنین موردی مدیر دستگاه اجرایی در مقابل ضامن هستند وبر همین اساس اگر دقت نکنیم دولت ضرر میکند که براساس همین قانون خسارت ایجاد شده بایستی توسط شخص مدیر جبران نماید .

وی با اشاره به ماده2 قانون کار اذعان داشت: ذیحسابان می بایست در هنگام برگزاری مناقصات داشتن صلاحیت شرکت‌های خدماتی وفنی ومهندسی وپشتیبانی ‌وصلاحیت ایمنی را از پیمانکاران طلب نمایند .

وی با تاکید بر توجه و رعایت اصل قیمت کف قرارداد که بصورت کارشناسی توسط دستگاه اجرایی احصا شود در زمان برگزاری مناقصات افزود: بدیهی است کم شدن مبالغ قرار داد الزاما بسود کارفرما نیست چرا که پیمانکار تلاش میکند که ضرر نکند و به همین دلیل مجبور میشود از حقوق کارگران و نهایتا از کیفیت کار کم بگذارد ونهایتا دستگاه اجرایی ضرر میکند .

مختاری ادامه داد: در بررسی طرح ها وتعیین قیمت پایه بایستی سنوات تجمیعی کارگران که معمولا در نظر گرفته نمی‌شود ولیکن در مراجع حل اختلاف مستقر در ادارات کار مجبور به پرداخت کارگران میشود نیز لحاظ شود.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس در پایان تاکید کرد:با خشکاندن ریشه ی قراردادهای سفید امضا در شرکت های خدماتی و واریز حقوق و مزایایشان به حساب شخصی آنها،باعث تولید و اشتغال و صیانت از نیروی کار موجود می باشد .

بابک دائی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس نیز گفت: با توجه به نام گذاری سال 97 که حمایت از کالای ایرانی است، نقش ذیحسابان می تواند در راستای حمایت از تولید و کار ایرانی بسیار حائز اهمیت باشد .

دائی عنوان کرد: اقتصاد کشور اقتصاد بزرگی است و با توجه به این ظرفیت و پتانسیل و بازار مصرف بزرگ که وجود دارد میتوان شعار سال را محقق کرد .

وی با اشاره به نقش ذیحسابان در عدم بکارگیری اتباع بیگانه عنوان کرد: ذیحسابان نقش مهمی در بکارگیری نیروی های کارگری دارند وباید از کار ایرنی و کالای ایرانی برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال بهینه استفاده کرد .

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس تصریح کرد: ذیحسابان به عنوان ناظر بر اقتصاد در دستگاه های اجرایی می توانند کمک کنند که نقدینگی به سمت تولید و حمایت از کالای ایرانی برود .

رییس خزانه معین استان فارس نیز گفت: بیش از 50 درصد جمعیت ایران را جامعه کارگری تشکیل داده است که ذیحسابان به عنوان نمایندگان دولت در دستگاه های اجرایی باید از حقوق و مسائل قانونی کارگران حمایت کنند تا بتوان رضایت مندی جامعه کارگری را بدست آورد .

ابوطالب آزرده قطب آبادی اذعان کرد: زحمت کش ترین و ضعیف ترین قشر جامعه کارگران هستند که این دیدگاه اجتماعی است و باید با این موضوع با حساسیت ویژه کار کرد و اگر نتوان حق و حقوق کارگران را در حد مصوبات و مقررات تضمین کرد قطعا نباید منتظر تغییر جهش در بحث تولید و خدمات و رونق اقتصادی باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار