تداوم فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب

تهران (پانا) - کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب کشور گفت امروز سامانه بارشی در بخش‌هایی از غرب، شمال غرب، دامنه مرکزی و جنوبی زاگرس و بخش هایی از دامنه البرز فعال خواهد بود.

کد مطلب: ۸۲۴۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تداوم فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، معصومه احمدی با بیان این که بر این اساس در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، زنجان، همدان و بخش هایی از استان‌های قزوین، لرستان، چهارمحال و بختیاری،​ کرمانشاه، اصفهان و تاحدی یزد و با شدت کمتر در بخش‌هایی از استان کرمان و شمال فارس بارندگی پیش بینی می‌شود، گفت: در دامنه‌های البرز هم بارندگی در استان‌های گیلان، مازندران و بخش‌های شمالی استان سمنان و البرز دور از انتظار نیست و شدت بارش‌ها در غرب و شمال غرب است و در مناطقی هم تگرگ و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

احمدی افزود: مهمترین پدیده در شرق و جنوب شرق وزش باد به نسبت شدید است که موجب خیزش گرد و خاک در بخش هایی از استان سیستان و بلوچستان، کرمان و تا حدی یزد می شود و در استان های ایلام و خوزستان فردا خیزش گرد و خاک و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای شنبه هم شرایط برای بارش در منطقه جنوب شرق مهیاست و با نفوذ و نزدیک تر شدن سامانه بارشی طوفان حاره ای به آب های دریای عمان احتمال وقوع بارندگی در جنوب استان سیستان و بلوچستان و بخش های شرقی استان هرمزگان پیش بینی می‌شود.

وی گفت: آسمان تهران هم امروز گاهی نیمه ابری همراه با وزش باد است که انتظار بارندگی نداریم اما احتمال بارندگی برای جمعه و شنبه بیشتر است.

احمدی افزود:​ امروز دمای هوای تهران در گرمترین زمان به 23 درجه سانتیگراد می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار