سه میلیون و 700 هزار لیتر سوخت قاچاق در زاهدان کشف شد

زاهدان(پانا)- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان گفت: بیش از سه میلیون و 700 هزار لیتر سوخت قاچاق سال گذشته توسط یگان های نظامی و انتظامی سیستان و بلوچستان در این منطقه کشف و به انبارهای نفت تحویل شد.

کد مطلب: ۸۲۴۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
سه میلیون و 700 هزار لیتر سوخت قاچاق در زاهدان کشف شد

به گزارش ایرنا کوروش بالادست اظهارداشت: این مقدار فرآورده قاچاق شامل بنزین، نفت سفید و نفتگاز پس از کشف و ضبط توسط ارگان های نظامی سیستان و بلوچستان به انبارهای نفت منطقه در شهرستان های زاهدان، زابل و خاش تحویل داده شده است.

وی افزود: در این مدت 170 هزار لیتر بنزین قاچاق در زاهدان کشف شد که 72 درصد در مقایسه با سال 95 افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: قاچاق این فرآورده نفتی به دلیل تفاوت قیمت با کشورهای همسایه رشد بیشتری داشته است.

دبیر کارگروه سوخت سیستان و بلوچستان گفت: نفتگاز با سه میلیون و 200 هزار لیتر بیشترین حجم قاچاق کشف شده در این مدت را داشته که در مقایسه با سال قبل تر کاهش 19 درصدی را نشان می دهد.

بالادست تصریح کرد: همچنین 330 هزار لیتر نفت سفید قاچاق سال 96 در زاهدان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل تر کاهش 44 درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: قاچاق سوخت به دلایل متعددی از جذابیت ویژه ای برای سودجویان و سوداگران برخوردار است و مقابله با این معضل اقتصادی و اجتماعی در سیستان و بلوچستان به ساماندهی و برنامه ریزی بیشتری نیاز دارد.

وی همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان و تفاوت قیمت سوخت، گستردگی مرز و وجود کارت های مهاجر را از جمله عوامل تشدید قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

خبرنگار دانش آموز / مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار