معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد

استفاده از کالای ایرانی ملاک تهیه جوایز دانش آموزی در خراسان رضوی

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد که در بهار امسال حدود سه هزار جایزه دانش‌آموزی در این استان اهدا شدکه به منظور حمایت از کالای ایرانی همه این جوایز داخلی بود.

کد مطلب: ۸۲۴۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از کالای ایرانی ملاک تهیه جوایز دانش آموزی در خراسان رضوی

علیرضا مالک اشرفی جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به شرایط برگزاری اردوها تشکل‌های مختلف نسبت به رعایت دستو‌العمل اردو ها توجه مضاعف داشته باشند تا ان‌شاء‌الله شاهد کوچکترین ایراد در برنامه‌ریزی و اجرای اردو هم نباشیم.
مالک اشرفی گفت: طبق معمول هر ساله تابستان امسال نیز فعالیت‌های اوقات فراغت اجرا می‌شوودو که در آن به شعار سال و حمایت از کالای ایرانی توجه ویژه ای داریم.

وی شعار فعالیت‌های تابستانه را «هر دانش‌آموز یک مهارت» عنوان کرد و گفت: با توجه به تخصصی بودن برخی ازمهارت‌ها، دوره‌های مهارتی با همکاری دستگاه‌هایی که امکانات دارند به شرط تائید آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
مالک اشرفی گفت: مهارت‌های ارتباطی، معرفتی، بصیرتی و فرهنگی و هنری و فعالیت‌های نشاط‌آور و حرفه‌ای البته با رعایت حریم‌های لازم، در کلاس‌های تابستانه دیده شده است که آموزش و پرورش متولی و متخصص در آن است.
وی افزود: در برنامه‌های تابستان کسب مهارت‌های مختلف با هدف کارآفرینی و کسب مهارت‌های شغلی برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است.
معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بهار امسال حدود سه هزار جایزه دانش آموزی اهدا شد که در به منظور حمایت از کالای ایرانی همه این جوایز داخلی بود.

به گفته او، این رویکرد می تواند در جهت فرهنگ‌سازی این شعار سال و عملیاتی کردن آن نقش اساسی داشته باشد
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: همگرایی خوبی بین تشکل‌ها وجود دارد سازمان دانش‌آموزی، هلال احمر و انجمن اسلامی بخشی از دانش اموزان را جذب می کنندف بسیج دانش‌آموزی هم ظرفیت خوبی برای جذب بخش زیادی از دانش‌آموزان دارد.

وی افزود: دانش اموز تشکیلاتی فارغ از نوع تشکیلات دانش‌آموزی در دل نظام‌اند و ما با جذب حداکثری آنها در تشکل‌های مختلف دانش‌آموزی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کادرسازی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: فعالیت‌های چون زیارت اولی ها و اردو های مناطق محروم، اردو های جهادی و تشکیلاتی ظرفیت‌های خوبی برای جذب و نگه‌داشت دانش‌آموزان است.
وی در پایان بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای کار دانش آموزی البته با رعایت جوانب و تعامل با دستگاه‌ها از جمله کانون‌های مساجد از سوی تشکل‌ها تاکید کرد.

در ابتدای این نشست مسئولان تشکل‌های مختلف دانش‌آموزی شامل بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و انجمن‌اسلامی و هلال احمر گزارشی از فعالیت‌های تابستانه خود ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار