در جلسه ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار انجام شد:

بررسی طرح تجمیع عشایر احمد فداله باهدف بهبود خدمات رسانی

اهواز (پانا) - در جلسه ای با حضور معاون عمرانی استاندار خوزستان و مدیران دستگاههای اجرایی موضوع تجمیع عشایر احمدفداله از توابع منطقه سردشت دزفول مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۲۴۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
بررسی طرح تجمیع عشایر احمد فداله باهدف بهبود خدمات رسانی

معاون عمرانی استاندار در جمع مدیران حاضر با اشاره به برخی سوابق تجربه های موفق و ناموفق اجماع جمعیتها در سالهای گذشته در کشور، تجربه های موفق را ناشی از مطالعات دقیق تر دانست و گفت: قدم اول مسئله ی مطالعه است که باید با دقت نظر و حساسیت بالایی انجام شود.

وی ضمن تاکید بر سنجش جامعه شناسانه موضوع تجمیع تصریح کرد: موضوع تنها مکانیابی و جانمایی نیست و باید از نظر تجانس فرهنگی اجتماعی مردم منطقه بررسی دقیقی صورت گیرد تا با ایجاد رغبت و انگیزه در مردم منطقه به بهترین نتیجه دست یافت.

هاشمی زاده با بیان اینکه طرح تجمیع نباید به هیچ وجه اکراه مردم منطقه را به دنبال داشته باشد بر انتخاب مشاور مناسب برای این طرح تاکید کرد و افزود: با توجه به حساسیت موضوع ضرورت دارد مشاور طرح با صلاحیت لازم و اشراف کامل به مسئله ، ابعاد مختلف اجتماعی فرهنگی اقتصادی و جغرافیایی را در اجرایی شدن طرح تجمیع پیش رو قرار دهد.

وی اضافه کرد:در مرکز این تصمیم گیری موضوع پیچیده اجتماعی به نام انسان قرار دارد و از این رو نیازمند ساختار اجرایی جامع نگری در تصمیم گیری و اجرا هستیم.

معاون عمرانی استاندار همچنین تصریح کرد: نتیجه مطالعات هرچه که باشد منطقه را از احداث و تکمیل جاده و محورهای ارتباطی بی نیاز نخواهد کرد و این امر به عنوان یکی از نیازهای اساسی اولویت دار منطقه پیگیری می شود.

گفتنیست در پایان این جلسه تشکیل ستاد اجرایی طرح تجمیع متشکل از مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط و کلیه دستگاههایی که در منطقه در حال خدمت رسانی هستند به دبیری اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری به تصویب اعضای حاضر رسید.

همچنین با پیشنهاد معاون امور عمرانی استاندار، هماهنگی و تصویب طرح مطالعاتی برای سکونت گاه ها، پیگیری برگزاری منظم جلسات، پیگیری اجرای طرح ، تعیین منابع هزینه ها و اعتبارات ، تهیه جدول زمانی با اعتبار مشخص برای انجام پروژه و تعیین سهم مشارکت دستگاههای اجرایی ملی و استانی به عنوان ذیل تشکیل این ستاد مطرح و به تصویب اعضا رسید و اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری به عنوان دبیر موظف به تهیه آئین نامه اجرایی این ستاد و ابلاغ آن به دستگاههای عضو شد.

لازم به ذکر است قریب به 5300 نفر در منطقه دهستان احمدفداله سکونت دارند و پراکندگی بسیار زیاد خانوارهای منطقه و عدم وجود راه و جاده های مناسب، دسترسی و خدمات رسانی به مردم منطقه را برای دستگاههای اجرایی با مشکلاتی روبرو ساخته است.

در سفر سال گذشته استاندار خوزستان به منطقه احمد فداله، با توجه به اینکه پراکندگی خانوارها مانع تامین امکانات و شرایط مناسب برای همه اهالی منطقه می شود، پیشنهادی مبنی بر تجمیع خانوارهای منطقه در 3 یا 4 منطقه متمرکز مطرح و مقرر شد بنیاد مسکن طرح آن را ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار