مشاور قرآن وزیر آموزش و پرورش: تنها مسابقه‌ای که هیچ بازنده‌‌ای در آن وجود ندارد مسابقات قرآن است

تهران (پانا) - مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت قرآن در زندگی گفت که تنها مسابقه‌ای که هیچ بازنده‌ای در آن وجود ندارد مسابقات قرآن است.

کد مطلب: ۸۲۴۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مشاور قرآن وزیر آموزش و پرورش: تنها مسابقه‌ای که هیچ بازنده‌‌ای در آن وجود ندارد مسابقات قرآن است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، حجت الاسلام سید جواد بهشتی در مراسم پایانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان منطقه 12 اظهار کرد: سطح رضایتمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی از روند حفظ و قرائت قرآن کریم در جامعه بالاست اما ایشان همچنان در زمینه ضرورت توسعه تفکر در مفهوم قرآن تاکید دارند .

حجت‌الاسلام بهشتی با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) افزود: ایشان می‌فرمایند «به ازای هر آیه یک باغی در بهشت برای معلم آموزش دهنده در نظر می‌گیرند» و بدانید کار سختی که پایانش بهشت است سخت نیست و باید در این مسیر از رزمندگانی که با دستان خالی اما با امید و توکل به خداوند حرکت کرده‌اند، الهام گیرند .

وی با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه تصریح کرد: ایشان در نهج‌البلاغه در چند جا درباره قرآن صحبت کردند که بیشتر در خطبه 176 است، در این خطبه وقتی امام علی (ع) اهمیت قرآن را بیان می‌کند برنامه عمل نیز پیشنهاد می‌دهد .

مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 1500 آیه در قرآن کریم مربوط به قیامت است تصریح کرد: تنها مسابقه‌ای که هیچ بازنده ای در آن وجود ندارد مسابقات قرآنی است، کسی که با قرآن سر و کار دارد کینه به دل نمی گیرد، همه شرکت‌کنندگان حتی اگر آیه‌ای تلاوت کرده باشند برای آنها نوری در آخرت و راه روشنی در تاریکی ظلمات است، زیرا خداوند فرموده است راه نجات انسان تلاوت قرآن است، حتی فرشتگان برای قاری، حافظ یا مفسر قرآن دست می‌زنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار