برگزاری آئین گرامی داشت سی وششمین سالروز آزادی خرمشهر در وزارت آموزش و پرورش

تهران (پانا) - در آستانه سوم خرداد آئین گرامی داشت سی وششمین سالروز آزادی خرمشهر، روز مقاومت و ایثار در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۴۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آئین گرامی داشت سی وششمین سالروز آزادی خرمشهر در وزارت آموزش و پرورش

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز مراسم گرامی داشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و ایثار با حضور جمعی از معاونان، مدیران و کارکنان حوزه‌های ستادی آموزش و پرورش در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی برگزار شد.

در این مراسم معنوی، محمدرضا صابری از فرهنگیان رزمنده و ایثارگر دوران دفاع مقدس، خاطراتی از عملیات بیت المقدس که منجر به آزادی خرمشهر شد را ایراد و سپس پخش چند کلیپ با حال و هوای جبهه فضای مراسم را معطر به یاد وخاطره شهدا کرد.

در ادامه این مراسم، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، طی سخنانی؛ وجود رهبر معظم انقلاب را برای جامعه نعمتی بی بدیل توصیف و اظهار کرد: تمام اتفاقات جنگ و جلوه ‌های معنوی، ابتکارات و خلاقیت‌ها را می توان در خرمشهر مشاهده کرد، زیرا خرمشهر پس از 19 ماه اسارت با رشادت نیروهای نظامی و بسیج مردمی آزاد شد و این پیروزی نقطه عطفی بود که تمام معادلات جنگ را به نفع ایران تغییر داد.

وی افزود: دستاوردهای امروز کشور، نتیجه ایثارو مقاومت های قهرمانانه ای است که توسط رزمندگان آن زمان که بسیاری از آنها دانش آموز بودند، صورت گرفت؛ حماسه‌ها وایثارگری‌هایی که در جریان فتح خرمشهر رخ داد، بی نظیر و حتی تصورش برای خود رزمندگان حماسه آفرین در عملیات بیت المقدس نیز سخت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار