معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خبر داد: فعالیت ۳۳ هزار دبیر تربیت‌بدنی در مدارس کشور

حمیدی: بسته‌های تجهیزاتی مدارس تا پایان شهریور‌ماه ارائه می‌شود

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش بیان کرد که برنامه‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت بر این اساس پیش می‌رود که تا ابتدای مهرماه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ معلم جدید جذب مدارس شوند.

کد مطلب: ۸۲۴۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خبر داد: فعالیت ۳۳ هزار دبیر تربیت‌بدنی در مدارس کشور

مهرزاد حمیدی در گفت‌وگوی تلویزیونی در برنامه روی خط خبر با اشاره به اجرای طرح حیاط پویا در مدارس گفت: حدود دو سال است که طرح حیاط پویا در مدارس برای همه مقاطع تحصیلی اجرا می‌شود و این طرح بیشتر مورد استقبال دانش‌آموزان مقطع ابتدایی قرار گرفته است.

حمیدی با بیان اینکه بهترین بهره‌وری این است که سالن ورزشی در داخل و یا کنار مدرسه بنا شود و مالکیت آن مهم نیست، افزود: امیدواریم وزارت ورزش و جوانان که متصدی این طرح است اجرای آن را در جامعه مورد توجه قرار دهد.

وی بیان کرد: معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش دو برنامه کلی را در دستور کار خود قرار داده که یکی از آن‌ها مشمول تغذیه سالم می‌شود و در راستای اجرای آن به مدارس توصیه شده در بوفه‌ها از توزیع غذا‌های چرب، پرنمک، نوشابه‌های گازدار و مواد خوراکی غیرمجاز جلوگیری کنند. البته در این زمینه خانواده‌ها نقش بیشتری دارند چرا که غذای اصلی در خانواده سرو می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ادامه داد: از سویی افزایش فعالیت‌های حرکتی دانش‌آموزان در مدارس در دستور کار معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در قالب طرح حیاط پویا قرار گرفته و در این زمینه آگاهی‌های لازم به اطلاع دانش‌آموزان رسیده است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها و دستگاه‌های متولی محلات نقش بسیاری در تربیت نسلی پویا، بانشاط و با انگیزه دارند، اظهار داشت: بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی دیگر از حوزه‌هایی است که معاونت تربیت بدنی و سلامت به آن ورود کرده چرا که آسیب‌های اجتماعی به اندازه سلامت تغذیه‌ای دانش‌آموزان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حمیدی خاطرنشان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در ابتدا باید به آن‌ها آموزش‌هایی از قبیل: توانمندسازی و تقویت قدرت نه گفتن و مهارت‌های اجتماعی داده شود و به‌طور کلی برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در بخش دبیر تربیت بدنی با کمبود نیرو مواجه ایم و نیازمند تأمین ۳ هزار و ۸۰۰ نیروی جدید هستیم، افزود: برنامه‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت بر این اساس پیش می‌رود که تا ابتدای مهرماه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ معلم جدید جذب مدارس شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳ هزار دبیر تربیت بدنی در مدارس در حال فعالیت هستند، گفت: با این وجود مسئله کمبود معلم جدی است و معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خواستار افزایش سهمیه جذب دبیر تربیت بدنی است.

حمیدی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی صرف تأمین و خرید تجهیزات ورزشی مدارس شده است و تا پایان شهریور ماه بسته‌های تجهیزاتی موردنیاز مدارس به آن‌ها ارائه خواهد شد تا مهرماه سال جاری با نشاط بیشتری برای دانش‌‌آموزان شروع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار