رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران:مدیریت شهری شهرری باید از تهران جدا شود

شهرری (پانا) - رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران درباره پیشنهاد جدایی مدیریت شهری شهر ری از تهران گفت: شهر ری باید از تهران جدا شود زیرا مسائل و مشکلاتش شباهتی به تهران ندارد و رسیدگی هم به مسائل آن نمی‌شود.

کد مطلب: ۸۲۴۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران:مدیریت شهری  شهرری باید از تهران جدا شود

حسن خلیل‌آبادی با بیان این مطلب گفت: تنها مسائلی که شهر ری را به تهران وصل می‌کند نمایندگان شورا و مجلس هستند که اگر آن‌ها هم جدا شوند دیگر هیچ وجه مشترکی با تهران نداریم.

وی در تشریح آخرین وضعیت آثار تاریخی شهر تهران اظهار داشت: وضعیت آثار تاریخی در تهران، ری و تجریش خوب نیست. متاسفانه ما مثل خیلی موارد دیگر هویت‌های تاریخی _ فرهنگی‌مان را خوب نگه نمی‌داریم، دیدگاه‌های مثبتی در این زمینه وجود ندارد و ارزش‌های واقعی این آثار که در دنیای امروز غیرقابل محاسبه است را، درک نمی‌کنیم.

خلیل آبادی ادامه داد: بیش از هزار ملک واجد ارزش تاریخی در تهران داریم که ثبت نشده است (فقط 250 تا 300 اثرتاریخی ثبت شده است) سازمان میراث فرهنگی باید پیگیری کند. ما مسئولیتی نداریم هرچند که به داخل بعضی از ملک‌های ثبت نشده مثل آرامستان ظهیرالدوله هم اجازه ورود داده نمی‌شود!

وی با اشاره به خشک شدن چشمه‌ 8هزار ساله علی اظهار کرد: درباره خشک شدن چشمه علی و بیرون زدن هواکش مترو از موزه نفیس فرش تذکر دادیم اما میراث فرهنگی به عنوان متولی این حوزه اقدامی انجام نداد. هرچند با مترو رایزنی کردیم و هواکش را برداشتند.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار