مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

ثمره کارورزی برای دانشجویان افزایش عزت نفس است

نیشابور (پانا)- کارگاه آموزشی معلمین راهنمای مجری طرح کارورزی در محل دانشگاه فرهنگیان دانشور نیشابور برگزارشد.

کد مطلب: ۸۲۴۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ثمره کارورزی برای دانشجویان افزایش عزت نفس است

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این کارگاه آموزشی گفت: جهان همواره در حال تحول است و این تحول در آموزش و پرورش در کف کلاس انجام می شودو یکی از نقش های مهم یادگیرنده و یاددهنده همین کلاس های کارورزی است.

حسین مهرابادی افزود: یکی از عوامل موثر در آموزش و یادگیری، کارورزی است که بنده توصیه می کنم کلاس ها را به سمت کلاس های هوشمند و استفاده از تکنولوژی جدید سوق دهیم.

وی ادامه داد: کلاس های درس باید با شادابی و نشاط خاصی برگزار شود. در کارورزی آشنایی بانقش، بازی بانقش و ایفای نقش شکل می گیرد که ثمره آن رسیدن به عزت نفس است و ایفای نقش که شکل اصلی کار است در کاروزی خودنمایی می کند و در حقیقت دانشجویان برای تدریس و ایفای نقش موثر آماده می شوند.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور خاطر نشان کرد: امروز جوانان و آموزش دیدگان دانشگاه فرهنگیان، تحولات بی شماری در شهرستان ها و مناطق ایجاد کرده اند و گاها این برنامه های خلاقانه در روستاهای دور دست اتفاق می افتد.

این مقام مسئول گفت: آشنایی با شیوه های نوین یاددهی و یادگیری یکی دیگر از مواردی است که امروز در کلاس های درس پیاده می شود و دانشجویان ما در سال های اخیر و در دوره های کارورزی با این موضوع کاملا آشنا شده اند.

کسب مهارت های اجتماعی، بهره گیری از کار گروهی و همکاری متقابل نیز از جمله موارد دیگری است که باید معلمان آینده در این دوره ها با آن آشنا شوند.

مهرابادی افزود: نقش مدیریت در مدرسه و در کلاس و شناخت از فضا و محیط اطراف در روند رشد آموزش و پرورش بسیار مهم است و این نهاد مقدس باید مرکز ثقل جامعه قرار گیرد تا به اهداف بلند تعلیم و تربیت دست پیدا کنیم. طرح ها باید عملیاتی شود و کارورزی در واقع یکی از همین طرح های عملیاتی به حساب می آید.

وی اظهار امیدواری کرد: در دوره های کارورزی، تجربیات معلمان به جوانان منتقل شود و نگاه به مدارس محروم به ویژه در دوره ابتدایی مورد توجه همه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار