نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

گردشگری راهبرد توسعه اشتغال در استان سمنان است

سمنان (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه باید مشکل اشتغال جوانان به‌طور قطعی و جدی حل شود، گفت: توسعه صنعت گردشگری از راهبردهای توسعه اشتغال و اقتصاد در استان است.

کد مطلب: ۸۲۳۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
گردشگری راهبرد توسعه اشتغال در استان سمنان است

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، در نشستی با مدیرکل و کارکنان میراث فرهنگی استان سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن تاکید بر ضرورت رفع معضل بیکاری جوانان با استفاده از ابداعاتی مانند گردشگری و صنایع دانش‌بنیان، تأکید کرد: استان دارای ظرفیت گردشگری و فرهنگی بسیار غنی است که باید از آن در راستای رفع مشکل بیکاری بهره گرفت.

وی افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید یکی از مسائلی است که صنعت گردشگری می‌تواند به استان سمنان هدیه کند همچنین این صنعت برای رونق اقتصادی بسیار چاره‌ساز است.

امام‌جمعه سمنان گفت: آن چیزی که امروز نقش مؤثری در توسعه صنعت گردشگری استان دارد، احیای بافت‌های تاریخی و فضاهای فرهنگی محسوب می‌شود که مسئولان میراث فرهنگی باید به این امر عنایت داشته باشند.

آیت‌الله شاهچراغی ضمن بیان اینکه فضاهای فرهنگی با قدمت بالا در استان سمنان فراوان هستند که می‌توانند در جذب گردشگران داخلی و خارجی مهم قلمداد شوند، گفت: مسئولان نگاه ویژه‌ای به احیای این بافت‌ها داشته باشند.

وی همچنین خواستار تبیین نقشه راه گردشگری بر طبق موازین فرهنگی، اسلامی و عرفی جامعه شد و تأکید کرد: میراث فرهنگی و تاریخ در هر جامعه بیانگر هویت مردم آن منطقه محسوب می‌شود که خوشبختانه در استان سمنان این امر به‌خوبی نمایان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار