فرماندار شیراز: شوراها اجازه دخالت در امور دهیاران ندارند

شوراها تنها حق نظارت بر امور دهیاری ها و مصوبات را دارند

شیراز (پانا) - فرماندار شیراز با بیان اینکه  بی اطلاعی اکثریت اعضای شوراها و دهیاران این شهرستان از وظایف قانونی خود باعث شده است گزارش های زیادی مبنی بر دخالت شوراها در امور دهیاران به این فرمانداری گزارش شود گفت: قانون اجازه دخالت اعضای شورا را در امور شهرداری و دهیاری نمی دهد

کد مطلب: ۸۲۳۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار شیراز: شوراها اجازه دخالت در امور دهیاران ندارند

حیدر عالیشوندی، در نشست آموزش دهیاران و ذیحسابان شهرستان شیراز افزود: امیدواریم آموزش به دهیاری ها و ذیحسابان آنها باعث ارتقای کیفیت کاری آنها بر اساس قانون شود.

وی ادامه داد: قانون، وظایف رسیدگی به امور روستاها را برعهده شوراها و دهیاران که به مثابه شهردار در روستاها هستند و مصوبات شورا را اجرا می کنند گذاشته است.

عالیشوندی اضافه کرد: به دهیاران توصیه می کنم که قوانین را مطالعه و ارتباط خود را با اداره کل امور روستایی استانداری فارس حفظ کنند و در مباحث فنی و مالی، اطلاعات خود را کامل تر کرده و اگر در زمینه ای بی اطلاع هستند از فراگیری و آموزش آن مطلب خجالت نکشند و گریزان نباشند.

وی، نخستین وظیفه شوراها را انتخاب شهردار و دهیار دانست و اظهار کرد: بعد از انتخاب شهردار و دهیار، قانون اجازه دخالت اعضای شورا را در امور شهرداری و دهیاری نمی دهد و تنها شورا می تواند طرح ها را مصوب و برای اجرا به شهرداری یا دهیاری ابلاغ کند.

فرماندار شیراز ادامه داد: گزارش ها و شکواییه های متعددی از دخالت شوراها در امور دهیاری ها در حوزه های روستایی به فرمانداری شیراز ارجاع می شود در صورتی که شوراها تنها حق نظارت بر امور دهیاری ها و مصوبات را دارند اما حق دخالت در این زمینه ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ذیحسابان نیز باید دقت داشته باشند که اعتبار پیش بینی شده در محل مورد نظر هزینه شود.

عالیشوندی افزود: اداره کل امور روستایی استانداری فارس باید شرح وظایف ذیحسابان، دهیاران و شوراها را برای آنها تشریح و این موضوع را صورتجلسه کند و برای اطمینان از فراگیری آموزش ها از آنان آزمون گرفته شود تا مطمئن شوند که که تمام آنها بر وظایف خود اشراف کامل دارند.

وی بیان کرد: اکثریت اعضای شوراها ،دهیاران و ذیحسابان از قوانین اطلاع کافی ندارند و تفکیک وظایف را نمی دانند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات عدیده ای در این حوزه شده است.

عالیشوندی گفت: اداره کل امور روستایی استانداری، بخشداران و معاونت عمرانی فرمانداری ناظر بر عملکرد شوراها، دهیاران و ذیحسابان هستند و باید عملکرد این نهادها را به طور کامل کنترل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار