مدیرکل آموزش و پرورش گلستان

مدیر مدارس استعدادهای درخشان باید به عنوان یک راهبر آموزشی کارا و خبره باشد

گرگان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش گلستان درجلسه هم اندیشی شورای راهبردی اداره ومدارس استعدادهای درخشان گفت: مدیر مدارس استعدادهای درخشان باید به عنوان یک راهبر آموزشی کارا و خبره باشد.

کد مطلب: ۸۲۳۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر مدارس استعدادهای درخشان باید به عنوان یک راهبر آموزشی کارا و خبره باشد

اولین جلسه شورای راهبردی اداره ومدارس استعدادهای درخشان با حضور گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ومدیران مدارس درمحل سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش گلستان برگزارشد.

گوهری راد در این جلسه ضمن تبریک ایام پرفیض ماه رمضان و تشکر از زحمات همکاران شاغل در حوزه استعدادهای درخشان گفت: مدارس استعدادهای درخشان الگویی از مدارس با کیفیت بالای آموزشی هستند و می توانند نقشه راهی برای سایر مدارس باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با توجه به بحث حذف آزمون ورودی در پایه هفتم در مدارس استعدادهای درخشان اظهار داشت: آنچه که به عنوان سیاست وزارتخانه مطرح گردیده فقط حذف آزمون در دوره ابتدایی به دلیل آسیب های ناشی از این آزمون ها برای دانش آموزان و مغایر بودن با اهداف دوره ابتدایی بوده است و هیچ صحبتی برای حذف مدارس تیزهوشان انجام نشده است بلکه شیوه ورود به این مدارس در قالب یک فرآیند انجام خواهد شد.وی افزود: همانطور که فقط قبولی در یک آزمون به معنای تیزهوش بودن دانش آموزنیست، عدم قبولی در آزمون نیز به معنای تیزهوش نبودن دانش آموز نیست و طرح شهاب می تواند در این زمینه کمک شایانی نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در ادامه گفت:ازآنجا که مدارس استعدادهای درخشان دارای ظرفیت ها وقابلیت های موثر درامرمنابع انسانی وامکانات هستند،انتظاراین است که شاخص های آموزشی وپرورشی نیزمتناسب با این ظرفیت ها با رشد وسرعت خوبی در حرکت باشد.

گوهری راد درحوزه المپیادهای علمی با تاکید بر آسیب شناسی و تشکیل گروه های اندیشه ورزی تاکید کرد که ساماندهی نیروی انسانی باید درراستای توسعه وتقویت بنیه دانش آموزی باشد.

وی همچنین با اشاره به نقش تاثیرگذار مدیران مدارس تیزهوشان در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورش گفت: مدیر مدارس استعدادهای درخشان باید به عنوان یک راهبر آموزشی کارا و خبره بوده و دارای خلاقیت، ابتکار و طرح جدید باشد.

گوهری راد در ادامه افزود: حفظ وحیات یک سیستم منوط به قانون گرایی وانجام ماموریت ها براساس شرح وظایف سازمانی ودستورالعمل های مختص به هربخش بوده ومدارس استعدادهای درخشان نیز باید تابع مقررات وضوابط مختص به خود باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار