آغاز عملیات اجرایی احداث دبستان 12 کلاسه فرهنگی شهید "قاسم امت رضا"

مشهد (پانا)- آغاز عملیات اجرایی احداث دبستان 12 کلاسه فرهنگی شهید "قاسم امت رضا"به همت ادارات کل آموزش و پرورش ،نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی و آستان قدس رضوی با حضور مسئولین استانی، در منطقه شهرک طرق مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۳۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات اجرایی احداث دبستان 12 کلاسه فرهنگی شهید "قاسم امت رضا"

ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: بسیاری از مفسران آیات قرآن را بر سه دسته علم، جمال و کمال تقسیم می‌کنند. این مسیر همان مسیر طیبه است که در سند تحول بنیادین آمده است؛ پس این مسیر در یک مکان فیزیکی بنام مدرسه محقق خواهد شد.

وی بااشاره به لزوم توجه به وضعیت آموزش و پرورشی حاشیه شهر و مناطق کمتر توسعه‌یافته افزود: در سال گذشته به همت خیرین و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی 32 پروژه تنها در حاشیه شهر مشهد ساخته شده و 16 پروژه دیگر نیز در دست اجرا است که امیدواریم این پروژه‌ها برای سال تحصیلی آینده آماده شوند.

حقیقی به بیانات مقام معظم رهبری در مورد عدالت آموزشی اشاره و عنوان کرد: تلاش می‌کنیم در آموزش‌وپرورش خراسان رضوی نگاه عدالت بخشی به اوج برسد تا عدالت آموزشی به‌صورت کامل محقق شود.

در ابتدای این مراسم نیز محسن روحانی نیا مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو مشهد گفت: در منطقه طرق 5700 دانش‌آموز مستعد و با ظرفیت بالا وجود دارد که کمبود برخی امکانات در این منطقه نباید مانع رشد و توسعه این دانش آموزان عزیز شود.

روحانی نیا بابیان اینکه بخش زیادی از حوزه آموزش‌وپرورش ناحیه دو مشهد در حاشیه شهر قرار دارد افزود: این منطقه نیازمند نگاه ویژه مسئولین و خیرین در امر مدرسه‌سازی است زیرا کمبود فضای آموزشی تأثیر بسیار زیادی بر آموزش دانش آموزان خواهد داشت ولی با تلاش زیاد همکاران در مدارس ناحیه سعی بر جبران این کمبود داشته‌ایم و معتقد هستیم این کمبودها نباید مانع رشد دانش آموزان شود.

وی با اشاره به افزایش رشد دانش‌آموزی و مهاجرپذیری منطقه طرق گفت: حدود یک‌سوم دانش آموزان محصل در مدارس منطقه طرق مهاجرین ( اتباع خارجی) هستند که در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول به تحصیل می‌باشند. در این منطقه هرساله شاهد افزایش 15 درصدی تعداد دانش‌آموزان هستیم که این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی دقیق همکاران در سازمان‌دهی ونیز تلاش برای افزایش فضای فیزیکی می باشد.

شایان‌ذکر است این پروژه با هزینه‌ای بالغ‌بر بیست‌ودو میلیارد و پانصد میلیون ریال در مساحت سه هزار و 4 صد و24 متر به همت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار