تشریح برنامه های کارشناسی اقامه نماز اداره کل قرآن ، عترت ونماز وزارت آموزش و پرورش

تهران (پانا)-کارشناس اقامه نماز اداره کل قرآن ، عترت ونماز وزارت آموزش و پرورش ،مهمترین برنامه های این واحد را در رابطه با نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز را بیان کرد.

کد مطلب: ۸۲۳۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
تشریح برنامه های کارشناسی اقامه نماز اداره کل قرآن ، عترت ونماز وزارت آموزش و پرورش

عیسی بالایی درحاشیه برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و در گفتگو با خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران اظهار داشت :در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز ،از سه سال گذشته طرح مبین با محوریت مدیریت برنامه ریزی یاوران نماز را جهت مدیران دوره متوسطه اول را در کل کشور با همکاری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار نمودیم و مدیر آموزش و پرورش و واحد آموزشی به عنوان مسئولین طرح در کشور موارد آموزش دیده را در حال اجرا هستند.

وی در ادامه افزود:در دوره ابتدایی نیز معلمین در واحدهای آموزشی با آموزش عملی نماز و ارکان آن همکاری دارند ودر این دوره نیز جشن تکلیف هرسال جهت دانش آموزان پایه سوم برگزار میشودو در برنامه های آینده هم برای پایه هشتم در نظر داریم جشن تکلیف را نهادینه کنیم.

کارشناس اقامه نماز اداره کل قرآن ، عترت ونماز وزارت آموزش و پرورش بهترین مکان آموزش عملی نماز را نمازخانه واحدهای آموزشی دانست و بیان کرد :در سالهای اخیر با همکاری خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی مدارس ، نمازخانه های واحد آموزشی تجهیز شدندو حرکتی رو به رشد را داریم.

بالایی از نقش موثر روحانیون ائمه جماعت و همکاران فرهنگی در برگزاری نماز گفت و افزود:دربسیاری از شهرهای کشور ائمه جمعه نیز با حضور در مدارس با ما همکاری دارند و دانش آموزان نیز حضور پر رنگ در نمازهای جمعه داشته وما از واحدهای آموزشی درخواست کردیم با توجه به موارد مذکور نماز را در وقت اذان ظهر برگزار کنند.

وی تاکید کرد:از سایر برنامه های کارشناسی اقامه نماز اداره کل قرآن ، عترت ونماز وزارت آموزش و پرورش میتوان به طرح گفتمان نماز با حضور اساتید و فعالان امر اقامه نماز در کشور اشاره کرد و بر اساس این طرح خانواده های دانش آموزان نیز در راستای هدایت فرزندان خود آموزشهای لازم را فرا میگیرند.

کارشناس اقامه نماز اداره کل قرآن ، عترت ونماز وزارت آموزش و پرورش ، مهمترین عناوین طرحهای آینده واحد خود را برگزاری جشنواره نماز با همکاری اداره کل توسعه فضاهای اردوگاهی وزارت آموزش و پرورش بااستقرار دبیرخانه جشنواره در استان گلستان در سال تحصیلی آینده ،تهیه کتب جشن تکلیف بهار بندگی ،انشاءنماز وروش تدریس احکام جهت فرهنگیان برشمرد.

/خبرنگار :زهرا سهرابی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار