مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

لزوم توجه به تمامی نیاز های آموزش و پرورش در حمل و نقل دانش آموزی/ سرویس بخشی از مدرسه است

زاهدان (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: آموزش و پرورش در موضوع حمل و نقل دانش آموزان نیاز های متعددی دارد که ضمن شناسایی این نیاز ها باید اقدامات کارشناسی برای رفع آن انجام داد.

کد مطلب: ۸۲۳۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه به تمامی نیاز های آموزش و پرورش در حمل و نقل دانش آموزی/ سرویس بخشی از مدرسه است

جلسه کارگروه ماده ۱۸ "حمل و نقل دانش آموزان" برای سال تحصیلی ۹۷ - ۹۸ صبح امروز در محل سالن کنفرانس اداره کل و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، نماینده استانداری، نماینده فرمانداری،نماینده پلیس راهور، نماینده شورای شهر، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل ، مدیر سازمان دانش آموزی ،رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان ،رئیس اداره حراست آموزش و پرورش، رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل و.. تشکیل شد.

علیرضا نخعی در این جلسه اظهار داشت: از منظر ما سرویس مدرسه بخشی از مدرسه است زیرا فرایند یادگیری و یاددهی باید از درب خانه و حرکت دانش آموزان شروع شود لذا بر این اساس حساسیت ما در این موضوع بسیار زیاد بوده و به جد به دنبال برنامه‌ریزی برای آن هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: ایمنی دانش آموزان و ایمنی حمل و نقل دانش آموزان همواره برای ما پر اهمیت بوده است، بدین جهت مسائل دانش آموزان را با کارشناسی های گسترده‌تری و تشکیل جلسات بیشتری پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: ما در استان بیش از ۷۲ هزار دانش‌آموز داریم که به طور متوسط هر دانش‌آموز روزانه ۱۵ کیلومتر از خانه تا مدرسه و ۱۵ کیلومتر از مدرسه به سمت خانه راه می رود که این آمار بیش از چند برابر نرم کشوری است.

وی ادامه داد : بسیاری از مخاطرات دانش آموزان و آسیب های موجود در مسیر خانه تا مدرسه اتفاق می افتد که باید نسبت به آن حساس بود.

نخعی بر تعمیم فعالیت های کارگروه ماده ۱۸ در سطح استان تاکید کرد و گفت: بخش اعظمی از حمل و نقل دانش آموزی در استان در روستاها و با طرحی با عنوان طرح روستا مرکزی انجام می شود که متاسفانه شرایط مطلوبی به ویژه در زمینه خودرو های استاندارد ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر از برنامه جامع ارایه شده توسط سازمان دانش آموزی در زمینه مدیریت سرویس مدرسه بیان کرد: باید نیاز های ضروری در این زمینه با نگاه کارشناسی مشخص و فعالیتها متناسب با آن باز تعریف شود .

وی رفع نگرانی اولیا را مهم توصیف کرد و گفت: بخش اعظمی از کارکنان اداری دستگاه های مختلف در مهم ترین ساعات کار مشغول سرویس دهی فرزندان خود هستند در حالی که اگر از خدمات مطلوب با کیفیت و قیمت مناسب آگاه شوند بسیاری از مشکلات آنان رفع خواهد شد.

نخعی از اعضای کارگروه تقاضا کرد تا برای هر نوع از نیازهای والدین در خصوص جابه جایی فرزندان آنها مدل مناسبی را تعریف نمایند.

وی ضمن تاکید بر آموزش به موقع اولیای دانش آموزان اطلاع رسانی شایسته در این زمینه را خواستار شد.

همچنین در این جلسه راشدی نماینده استانداری نیز گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش امسال نسبت به سالهای گذشته در بحث ساماندهی سرویس مدارس یک گام رو به جلوتر برداشته است، لذا از کار کارشناسی شده مجموعه آموزش و پرورش و نگاه خوب آن تقدیر و تشکر می شود.

گمرکی، نماینده فرمانداری نیز بر تعیین نرخ سرویس مدارس از سوی شورای شهر تاکید و خواستار تسریع در مشخص شدن آن شد.

بیجار، عضو شورای شهر زاهدان نیز اظهارداشت: نرخ کرایه حمل و نقل به دانش آموزان بر اساس حداقل در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نبود ساماندهی دقیق سرویس مدارس در گذشته از نگرانی ها و دغدغه های دیرینه ی مردم در این استان بوده است که خوشبختانه این مشکل با نگاه ویژه سازمان دانش آموزی استان در حال مرتفع شدن است.

عضو شورای شهر زاهدان ادامه داد: باید سرویس مدارس از نظر مدل خودرو، نظافت و شکل ظاهری متناسب با شرایط مورد نظر کارشناسان و دارای استاندارد های لازم باشند.

نماینده پلیس راهور نیز بر استفاده صحیح از ظرفیت خودروها، برچسب گذاری بر روی سرویس مدارس و آموزش به رانندگان سرویس ها تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار