دامن زدن به اختلافات، مانع توسعه استان سمنان می شود

سمنان (پانا) - معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان این که دامن زدن به اختلافات مانع توسعه استان خواهد شد، گفت: وحدت لازمه توسعه جوامع بوده و مسیر توسعه این استان در گرو وحدت و همدلی است.

کد مطلب: ۸۲۳۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
دامن زدن به اختلافات، مانع توسعه استان سمنان می شود

سعید ناجی، در گفت ‌و گو با خبرنگاران درباره آخرین مصوبه دولت درباره انتقال اداره کل راه از شاهرود به مرکز استان با اشاره به این که برای دولت، وحدت مردم و استان اصل مهم و غیرقابل انکار است، افزود: رویکرد و سیاست دولت، توسعه کشور و استان است و وحدت عاملی برای رسیدن به پیشرفت است.

وی اظهارداشت: دامن زدن به اختلافات، اختلاف نظرات و اختلاف سلیقه‌ها، در وهله کنونی مانع توسعه استان خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ادامه داد: اگر چه سیاست وزارت راه در اجرای موضوعی بود که جنبه قانونی داشت اما تصمیم ریاست جمهوری تصمیم قطعی است و در مقطع فعلی بنا شد به شکل سابق فعالیت این اداره کل در استان ادامه پیدا کند.

ناجی خاطرنشان کرد: موضوعات مرتبط به این مسأله در قالب پیشنهادات مختلف از قبل مطرح بوده و در مجلس موضوع مطرح است و می‌توانیم منتظر نتایج مجلس هم باشیم.

مطرح شدن موضوع انتقال اداره کل راه و ترابری از شاهرود به مرکز استان به طور رسمی از هفته گذشته با واکنش هایی همراه بوده است.

اداره کل راه و ترابری سمنان که تاکنون در شاهرود مستقر بوده قرار شد از این پس در قالب اداره کل راه و شهرسازی در مرکز استان به فعالیتش ادامه دهد که این موضوع مخالفت شاهرودی ها را در پی داشته است.

در سمنان نیز اجرای این تصمیم را قانونی می دانند و می گویند باید این اداره کل در مرکز سمنان مستقر شود.

آیین نامه اجرایی قانون تعاریف وضوابط تقسیمات کشوری می گوید: ماده 16 مرکز استان شهرستان ‌های تشکیل‌ دهنده استان است که علاوه بر داشتن همه شرایط مندرج در تبصره 2 ماده 9 قانون محل استقرار ستاد اداری و هماهنگی بوده که بنا به ضرورت عوامل اجرایی و پیگیری و سازمان‌های دولتی به عنوان ستاد اجرائی می‌تواند بر حسب مورد و برای مدتی در هر یک از واحدهای تابعه تقسیمات کشوری مستقر و اجرای هدف‌‌ها و برنامه‌های دولت و تصمیم‌گیری در محل را تسهیل نمایند.

استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد. 660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران - مشهد در استان سمنان واقع شده است.

سه هزار و 784 کیلومتر راهِ استان سمنان 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار