سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل: گردشگری ورزشی در اردبیل رونق می گیرد

اردبیل (پانا) - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: حرکت های خوبی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان برای توسعه و رونق گردشگری ورزشی آغاز شده است.

کد مطلب: ۸۲۳۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل: گردشگری ورزشی در اردبیل رونق می گیرد

نادر فلاحی در نشستی با مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل به قابلیت های این استان در حوزه گردشگری ورزشی اشاره کرد و افزود: با هدف تحقق این مهم ارتباط تنگاتنگی با اداره کل ورزش و جوانان خواهیم داشت و در قالب تفاهم نامه برنامه های عملیاتی نیز تعریف می شود.
وی اظهار کرد: قرار است زمینه هم افزایی برنامه های توسعه گردشگری ورزشی فراهم شده و نسبت به برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی ورزشی با محوریت گردشگری اقدام شود.
فلاحی تصریح کرد: همچنین می توان با دعوت از روسای فدراسیون ها ظرفیت های گردشگری و ورزش استان را در کنار هم معرفی کرد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید به فرصت های اشتغال زایی در حوزه گردشگری ورزشی خواستار فعال سازی سازمان های مردم نهاد در راستای رونق بوم گردی شد.
فلاحی همچنین بر لزوم ارتباط تنگاتنگ برخی هیات های ورزشی از جمله ورزش های همگانی، اسکی و کوهنوردی در برگزاری برنامه ها و رویدادهای متنوع تاکید کرد.
وی با اشاره به ایجاد نمایشگاه صنایع دستی در ورودی شهر اردبیل گفت: در این نمایشگاه فرصت معرفی مشاهیر ورزشی استان فراهم می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست خواستار تعامل با اداره کل میراث فرهنگی استان برای تحقق شعار مطرح شده از سوی استاندار مبنی بر 'زمستان بیدار در اردبیل' شد.
بهرام آقاخانی افزود: با همکاری و تعامل این 2 دستگاه اجرایی و همچنین حمایت سایر نهادها می توان موضوع زمستان بیدار را برای 6 ماه دوم سال عملیاتی کرد.
وی با استقبال از انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: این مهم در شورای عالی ورزش استان مصوب خواهد شد.
گفتنی است:استان اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران ، تپه های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آقبلاغ (سیبیه خانی) ، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار