نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

ملت ایران از تهدید و تشرهای پوشالی دشمن هراسی ندارند

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ملت ایران از تهدید و تشرهای پوشالی دشمن هراسی ندارند.

کد مطلب: ۸۲۳۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ملت ایران از تهدید و تشرهای پوشالی دشمن هراسی ندارند

آیت‌الله سیدحسن عاملی در جمع روزه‌داران اردبیل در مسجد میرزا علی‌اکبرمرحوم اظهار داشت: نبی مکرم اسلام همواره در طول عمر مبارک خود در سخنرانی‌ها و مجالس مختلف به بحث عدالت و اجرای عدل در جامعه تاکید داشت که ایشان عقیده داشتند که اگر کسی به فکر اصلاح جامعه باشد باید ان را با پیاده‌سازی عدل و اجرای عدالت اصلاح و آباد سازد.

وی تصریح کرد: وقتی تاریخ صدر اسلام در زمان پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع) و بقیه ائمه اطهار را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهیم متوجه می‌شویم که مردم در تحولات سیاسی و اجتماعی در طول این سالهای دور و دراز دارای نقش بی‌بدیلی بوده‌اند که شایسته نیست همین مردمان با مشکلات و آسیبهایی مواجه باشند که می‌توان آنان با اجرای عدل در جامعه برطرف ساخت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: توجه به نیازهای مردم در هر طبقه و با هر زبان و رنگی وظیفه اصلی مسئولان و دولت‌مردان می‌باشد که ضرورت دارد تا با نایزسنجی دقیق و به موقع تمامی این موارد به خوبی رعایت و عدالت که اساس کار نظام جمهوری اسلامی ایران است برای همیشه در دستور کار مسئولان سازمانها و نهادهای اجرایی باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ماه مبارک رمضان را آبستن رحمت و مغفرت بی‌پایان الهی دانست و گفت: روزه در زندگی فردی و اجتماعی افراد تاثیرگذار بوده و کاهش جرائم و خطاها را به دنبال دارد و در روایتها داریم که در ماه مبارک رمضان شیاطین در غل و زنجیر هستند و لحظات نورانی این ماه خیر و برکات خداوند بر بندگان خاص و روزه داران سرازیر می‌شود.

عاملی افزود: رمضان ماه رحمت، بخشش و غفران و ماه آزاد شدن گردنها از عذاب جهنم است و خوش نصیب و سعادتمند کسی است که از لحظات با برکت رمضان و شب قدر بخوبی بهره می‌برد و در راه رسیدن به خداوند متعال گامی بر‌می‌دارد.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان مومنان نه فقط کسانی که روزه می‌گیرند بلکه همه مسلمانان پایبند به انجام برخی اعمال و رفتارها هستند و در این ماه مهربانی، خوش اخلاقی، کمک به هم نوع و رعایت اخلاق در نشست و برخواستها نوید دهنده اصلاح و خودسازی و بالارفتن ارزش انسانی و اسلامی در فرد روزه‌دار می‌باشند.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: خوشبختانه در طول اسلام شاهد بودیم که در ماه رمضان هر سال از میزان جرایم و آسیب‌های اجتماعی در کشور کاسته می‌شود و در ماه با عظمت رمضان نور حقیقت بر دلهای مؤمنان تابانده می‌شود و فرد امت اسلامی به واسطه ایام این ماه بزرگ زیر سایه رحمتهای خاص خداوند قرار می‌گیرند.

عاملی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به جنایات داعش در مملکت و جهان اسلامی گفت: اقدام بی‌رحمانه داعش و به راه انداختن کشتار دسته جمعی مسلمانان در واقع یک حرکت پست و وقیح می‌باشد که تا تاریخ به نام اسلام افتخار می‌کند این رفتار و جنایات داعش توسط فرزندان این مرزوبوم نکوهش خواهد شد.

عاملی بیان کرد: هم‌اکنون نیز این فرزندان این خاک هستند که با اقتدار و شجاعت هرچه تمام‌تر در مقابل داعش و داعشیان ایستاده‌اند و پا جای پای شهدا گذاشته‌اند که این یک افتخار بزرگ برای نظام ماست.

وی ادامه داد: امروزه اگر قدرت،‌اقتدار و انسجام بین ملت ایران تیری در چشم دشمن شده تمامی اینها ابتدا به سبب درایتهای مقام عظمی رهبری و در وهله دوم به غیرت و وحدت ملت ایران می‌باشد که همواره در صحنه‌های حساس کشور و مسئله امنیت به فرمان رهبری لبیک گفته و مردانه تا پای جان ایستاده‌اند و در واقع این همان چیزی است که امروزه دشمنان آن را نشانه رفته‌اند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: خوشبختانه امروزه نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ما به درجه‌ای از پیشرفت و باور عقلی و فکری رسیده‌اند که هیچ یک از آنان از تهدیدها و تشرهای پوشالی دشمن و استکبار جهانی هراسی ندارند و باید دشمن این را بداند که پشتوانه نظام ما دین مبین اسلام می‌باشد و نمی‌توان به این دین انگشتی دراز کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار