رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل:

طرح احیای کلکسیون گیاهان دارویی شمالغرب کشور در استان اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل (پانا) - رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پروژه احیای کلکسیون گیاهان دارویی شمال غرب کشور در استان اردبیل اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۳۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح احیای کلکسیون گیاهان دارویی شمالغرب کشور در استان اردبیل اجرا می‌شود

حسین کربلائی خیاوی در دیدار با فرماندار شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: 6 حوزه وظایف حاکمیتی سازمان در زمینه تحقیقات و پژوهش، آموزش بهره‌برداران، ترویج کشاورزی، تولید محصولات فناورانه، نظارت بر تولید بذر، نهال، کود و سم و حفاظت و مدیریت ذخایر ژنتیکی برای این مجموعه تعریف شده است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل با تشریح فعالیت‌های این مرکز در راستای اجرای سیاست‌های آموزشی و پژوهشی سازمان تصریح کرد: رویکرد پروژه‌های پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در راستای تحقیقات کاربردی و آینده‌پژوهی است.

وی گفت: رسالت اصلی ما در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان، شناسایی چالش‌ها و محدودیت‌های بخش کشاورزی استان و ارائه راهکارهای لازم به منظور حل آن است و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه علوم زراعی، باغی، خاک و آب، فنی مهندسی کشاورزی، گیاه‌پزشکی، علوم دامی، منابع طبیعی، حفاظت خاک و آبخیزداری در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بر مبنای وظایف حاکمیتی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی دنبال می‌شود.

کربلائی خیاوی از اجرای طرح احیای کلکسیون گیاهان دارویی شمالغرب کشور در استان اردبیل خبر داد و افزود: جمع‌آوری گیاهان دارویی و حفاظت از آن‌ها امری ضروری است و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پروژه احیای کلکسیون گیاهان دارویی شمال غرب کشور را در استان اردبیل اجرا کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار